Infraestructures i serveis

Reyes assegura que només es renovarà un tram de l’avinguda Pineda

L’alcalde assenyala que es treurà a licitació les obres per eliminar el carril bici fins al carrer Molinot

El carril bici de l’avinguda Pineda de Castelldefels només desapareixerà en el tram comprès entre l’avinguda Constitució i el carrer Molinot, i no en tot el traçat fins al passeig Pitort. Així ho assegura l’alcalde de Castelldefels, Manu Reyes, que precisa que només s’executarà la fase I del projecte de reconversió de l’avinguda –entre Constitució i Molinot–, i que la fase 2 no es treurà a subhasta –entre Molinot i Pitort–. La reconversió de l’avinguda Pineda ha estat un projecte políticament polèmic des que l’anterior govern, encapçalat pel PSC, va transformar el 2018 una avinguda amb dos sentits per al trànsit motoritzat en una via en què els vehicles a motor només poden usar el carril des de la platja al centre de la ciutat i l’altre, en sentit contrari, està reservat en exclusiva al carril bici.

El PP sempre s’hi ha oposat a una transformació que data del 2018, ja que ha entès que dificulta la connexió entre els barris del centre i la platja, i també amb la sortida a l’autopista C-32. I que agreuja les inundacions en pàrquings i baixos quan plou fort. Els partits d’esquerra i la plataforma Salvem l’avinguda Pineda, en canvi, destaquen el guany pel que fa a sorolls i qualitat de l’aire.

La reforma de l’avinguda Pineda era una promesa electoral del PP, que ara governa amb el partit municipalista Som. Aquest segon no ha estat partidari de la reversió total de la transformació i tornar als dos sentits per als vehicles a motor, una obra pressupostada en 251.000 euros.

Reyes ha insistit avui en què la junta de govern només ha aprovat la primera fase, que retornarà el disseny inicial entre l’avinguda Constitució i el carrer Molinot, i mantindrà el carril bici a la resta, en una zona d’accés a diversos centres educatius. El cost és menor, de poc més de 178.000 euros. També ha posat l’èmfasi en l’ampliació de la xarxa per a bicicletes al conjunt de la ciutat en 2,5 quilòmetres.

Movem en Comú Podem va assegurar ahir que el govern local ha aprovat la reforma de tot el tram “amb nocturnitat i traïdoria” i “malgastant 251.000 euros de diners públics per destruir allò que funciona”. Els comuns consideren que, tot i que només es transformi el primer tram, hi haurà un efecte dissuassiu en l’ús de la bicicleta perquè en el tram més conflictiu s’haurà de compartir l’espai amb els cotxes. També afirmen que no hi ha cap informe tècnic que justifiqui la nova intervenció.

La plataforma Salvem l’avinguda Pineda ha anunciat mobilitzacions contra el que defineixen com a “projecte de destrucció” d’aquesta via.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gastronomia catalana, la que ho aprofita tot

Barcelona
Joan (Nani) Mora
Cap de l’oposició d’ERC a Sant Andreu de Llavaneres

“Veiem com tot el que tenia la marca d’ERC s’està aturant”

Sant Andreu de Llavaneres
ADMINISTRACIONS

El Maresme se sent exclòs del pla de barris

MATARÓ
ciència

Asfalt autoregeneratiu i altres avenços tecnològics per a més seguretat a les vies

Tarragona
gastronomia

Cinc restaurants, un menjador escolar i dues escoles de cuina, a l’Slow Food

sant sadurní d’anoia

Un pèsol per col·locar

sant andreu de llavaneres
Societat

Es presentarà una moció al ple per parlar de l’alberg de Badalona

Badalona
ADMINISTRACIONS

L’Ajuntament de Lleida serà part en la causa dels robatoris a l’Horta

LLEIDA
societat

Els càmpings de la Costa Brava, principal allotjament turístic català

roses