Infraestructures i serveis

Discrepàncies sobre el valor de l’acord per la B-40

ERC segueix dividida entre la direcció i la federació de Sabadell, contrària a la Ronda Nord

Les patronals, satisfetes

L’acord per finançar la Ronda Nord entre els governs català i de l’Estat segueix posant de manifest les discrepàncies sobre l’obra i el seu abast i possibilitats de construir-se. Mentre les patronals i les direccions nacionals d’ERC i el PSC es vanten de l’entesa, la federació republicana de Sabadell i les entitats contràries al Quart Cinturó segueixen oposant-s’hi.

L’exconsellera i candidata número dos d’ERC per Barcelona al Congrés dels Diputats, Teresa Jordà, ha advertit que la Ronda Nord del Vallès pactada amb la Moncloa no serà una via “d’alta capacitat” ni tindrà continuïtat més enllà del tram acordat. El govern i el ministeri de Transports van acordar ahir, després de mesos de negociacions, un protocol per construir la Ronda Nord del Vallès i un altre perquè l’Estat transfereixi 914 milions en comandes de gestió per a altres infraestructures. El pacte es signarà sense un acte públic aquesta setmana.

La Ronda Nord és un nou tram de poc més de sis quilòmetres d’infraestructura viària que ha de connectar Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, seguint la trajectòria de la B-40, projecte que ERC va accedir a dur a terme en el marc de la darrera negociació per als pressupostos catalans. Jordà ha volgut “posar en valor” l’acord del protocol que permetrà que la Generalitat rebi aquests 914 milions en comandes de gestió . “Una vegada més, el PSOE no fa: se l’obliga”. Però la federació d’ERC de Sabadell segueix contrària al pacte: “Hi estem obertament en contra”, advertia ahir Gabriel Fernández, responsable municipal republicà. Fernandez creu que el pacte “serà com els acords incomplerts a Rodalies, que confiem mai no es compleixin”. També hi són contràries les entitats que s’oposen a la Ronda. Avui advertien que el nou govern haurà de validar una entesa que no figura als pressupostos de cap de les dues administracions.

Si que va generar satisfacció el pacte entre les patronals Pimec i Foment, que han expressat la necessitat que l’obra s’acabi realitzant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Retards de més de mitja hora a la R11 per una avaria entre Girona i Sant Miquel de Fluvià

girona
salut

L’Hospital de Mataró canvia els uniformes quirúrgics per uns més sostenibles

mataró

Les fires del 1 de Maig omplen de gent els carrers de Figueres malgrat l'amenaça de pluja

figueres

El TSJC reconeix la bulímia com una malaltia incapacitant

girona
urbanisme

Alella tira endavant el projecte per urbanitzar la Serreta i El Pla

alella
mobilitat

Mataró comença a multar els cotxes que se saltin les restriccions a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia