Infraestructures i serveis

Més de 4 milions per a millores a l’N-II i a l’eix pirinenc

El Ministeri de Transports eliminarà dues cruïlles de l’entorn de Figueres

Repintarà també diversos trams

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha posat a licitació obres per valor de 4,5 milions d’euros a la xarxa viària de la seva titularitat a les comarques gironines. La inversió més important puja a 2,3 milions d’euros i preveu el repintat de diversos trams de l’eix pirinenc, l’N-260 i de la carretera N-II.

Per altra banda, el mateix ministeri ha posat a licitació les obres de construcció de dues noves rotondes a la carrera N-II a l’entorn de Figueres, amb una inversió de 2,3 milions d’euros. Segons ha informat la Subdelegació del Govern espanyol a Girona, es tracta de dos projectes per incrementar la seguretat en dos punts viaris problemàtics quant a accidentalitat, situats entre els quilòmetres 745 i 751 d’aquesta via. Es tracta, en concret, d’eliminar les actuals cruïlles de l’N-II amb la carretera GIV-6226, de titularitat de la Diputació de Girona, i amb la C-31, de titularitat de la Generalitat de Catalunya i que afecten els municipis de Garrigàs, Borrassà, Vilamalla i el Far d’Empordà. Es tracta de punts viaris d’un tram de doble carril de l’N-II.

La Subdelegació remarca, en un comunicat, que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha invertit un total de 50 milions d’euros a la xarxa de carreteres de les comarques gironines en el marc del seu programa de conservació i manteniment d’aquesta xarxa.

LA XIFRA

2,3
milions
d’euros és la inversió amb més dotació que el ministeri executarà a la xarxa viària gironina.

Talussos a Vilademuls

Redacció

El mateix ministeri ha posat a licitació les obres de reconstrucció de talussos en dos trams de l’N-II i l’A-2 a Vilademuls amb un pressupost de 564.740 euros. L’actuació té com a objectiu aconseguir que els talussos tinguin una “estabilitat perllongada” i evitar que a curt i mitjà termini s’hi hagin de fer intervencions de conservació extraordinàries. Per això es faran servir diferents tècniques. Entre aquestes la col·locació de malla de triple torsió reforçada i ancorada al terreny, l’execució d’un mur d’escullera o l’extensió de terra vegetal i hidrosembra. Es dona la circumstància que l’any passat es va haver d’actuar a l’enllaç de l’AP-7 perquè hi van aparèixer esquerdes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona