Infraestructures i serveis

Liciten la millora de l’N-230 a la boca nord del túnel a Vielha

El ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) hi destina 1,2 milions per ampliar la calçada i estudiar si posa carrils addicionals d’avançament

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha licitat per 1,19 milions d’euros (IVA inclòs) el contracte per redactar el projecte de condicionament i millora de l’N-230, en el tram que discorre entre la boca nord del túnel Joan Carles I i el municipi de Vielha. El projecte preveu l’ampliació de la calçada en aquest tram de 6 quilòmetres i també s’estudiarà la possibilitat d’implantar carrils addicionals d’avançament, amb l’objectiu de millorar la seguretat a la carretera. El projecte s’emmarca dins l’agenda d’actuacions previstes per millorar l’N-230, entre Almenar i la frontera francesa, presentat el setembre passat pel Ministeri de Transports.

La carretera N-230 forma part d’un eix que dona accés des de Lleida a la Val d’Aran i França, esdevenint un eix fonamental per al desenvolupament econòmic i social de la zona. El tram entre la boca nord del túnel Joan Carles I i la població Vielha s’assenta pràcticament en tot el seu recorregut a mig vessant, la secció transversal amb prou feines assoleix els 7 metres d’ample, no té vorals i presenta un pendent mitjà de 5,7%, en haver de salvar un desnivell de 400 metres des de la cota del túnel fins a la població de Vielha. Les rampes pronunciades i les condicions del traçat dificulten l’avançament de vehicles més lents.

Els treballs de millora es completaran amb el disseny de la rehabilitació estructural del ferm que resulti necessària, l’estudi de la implantació de punts de frenat (especialment al final de la recta d’entrada a Vielha) i d’un salvaallaus, que substituirà l’actual. També forma també part del projecte la tramitació de l’avaluació ambiental de l’actuació.

Aquest projecte forma part de l’agenda d’actuacions per a millorar la carretera N-230, entre Almenar i la frontera francesa, presentada el setembre passat. Recentment, el Ministeri de Transports han licitat també els contractes per redactar el projecte de l’A-14, entre Almenar i el límit amb la província d’Osca, i el projecte de condicionament com a carretera 2+1, entre Benavarri i Sopeira.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un estable cremat a fa 2.200 anys es relaciona amb el pas de les tropes d'Anníbal pel Pirineu

Bellver de Cerdanya
LA CRÒNICA

“Girona no s’acaba al carrer del Carme”

religió

Entrellaçant cristianisme i catalanitat

Barcelona
integració

Mataró recull l’‘artivisme’ de la Vocalia de Dones de Rocafonda

mataró
GIRONA

Pepita Perich rep el guardó al gironí de l'any dels Premis Generalitat

GIRONA

Reclamen a l’Escala que Catalunya reconegui el seu passat esclavista

l’EscaLA

Arxivada la investigació per la mort de 55 avis en una residència de Palau-Solità durant la pandèmia

Barcelona
MEDI AMBIENT

El Maresme busca consens pel litoral

Mataró
RELIGIÓ

La mediació de Mossos posa fi a 15 dies de resistència a l’Esperit Sant

Barcelona