Infraestructures i serveis

La variant d’Anglès estarà enllestida l’estiu vinent

Ahir es va culminar la perforació del túnel, que és l’obra de més envergadura de la nova carretera

Permetrà alliberar una part del trànsit actual de la zona urbana

La construcció de la variant d’ Anglès estarà acabada l’estiu de l’any que ve, va anunciar ahir el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, en l’acte de calada (final de la perforació) del túnel de la nova carretera. Tant el representant del govern com l’alcalde, Jordi Pibernat, van destacar la transcendència que la variant té per al municipi, atès que es preveu que hi circulin els vehicles de pas que actualment creuen el poble procedents de la zona de Bescanó (C-63) en sentit Santa Coloma de Farners (N-141) i a l’inrevés. Ara mateix –van assenyalar– passen pel mig d’Anglès una mitjana d’uns 20.000 vehicles diaris (2.000 dels quals, camions) i es calcula que el desviament el faran servir uns 5.100 vehicles diàriament. La futura carretera –va destacar Puigneró– millorarà la seguretat viària i “la qualitat urbana”, ja que ajudarà a “descarbonitzar el centre de la població”. El pressupost és de 21,6 milions d’euros.

L’esdeveniment va reunir a l’interior de la galeria càrrecs públics de la comarca i directius de les diferents empreses implicades en el projecte. La que va ser alcaldessa d’Anglès fins al juliol de l’any passat, Àstrid Desset (ara, directora gerent del Consorci Administració Oberta), no s’ho va voler perdre. També hi havia l’alcalde d’Olot, Pep Berga. “He vingut per demanar que la pròxima calada sigui la del túnel de la variant d’Olot [una carretera reclamada des de fa anys, de la qual estan redactant el projecte executiu]”, va manifestar.

La futura carretera es va començar a construir el maig de l’any passat. Tindrà una llargada de 1.600 metres, dels quals 485 són al túnel. La calçada tindrà un carril per sentit, separats per una mitjana d’un metre d’amplada. A cadascun dels extrems de la variant s’hi construiran unes rotondes per distribuir el trànsit, i es condicionaran uns passos per accedir al cementiri i donar continuïtat a un camí. Ara ja s’ha fet el 80% del moviment de terres de tota l’obra, centrat bàsicament en els desmunts de les boques del túnel i diversos terraplens.

LA XIFRA

485
metres
és la llargada del túnel de la variant d’Anglès, que té una longitud total de 1.600 metres.

LA FRASE

Ens traurà els camions, però caldrà veure si la resta de conductors aprofiten la nova carretera
Jordi Pibernat
ALCALDE D’ANGLÈS
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Caganer.com es posa de llarg a Barcelona

barcelona
Estat espanyol

El Suprem eleva a 9 anys les penes del cas Arandina però avisa que amb la llei anterior hauria estat un any superior

Madrid

El Teatre Municipal de Girona estrena temporada amb 24 espectacles fins al juny

GIRONA

El túnel del vent d’Empuriabrava tancarà pel preu de l’electricitat

CASTELLÓ D’EMPÚRIES
Estat espanyol

Tres emigrants viatgen de Nigèria fins a les Canàries al timó d’un petrolier

Las Palmas de Gran Canaria

La DOP Oli de l’Empordà alerta d’un augment del preu de l’oli

PAU

Un estudi afirma que l’Alt i el Baix Empordà i la Selva no superaran l’impacte de la covid fins entrat el 2023

GIRONA

Augmenta el pressupost del nou centre d’animals de l’Alt Empordà

FIGUERES

La construcció d’habitatges nous a les comarques gironines cau un 18%

GIRONA