Infraestructures i serveis

societat

Entra en funcionament el ramal ferroviari de Costablanca

Aquest dissabte ha entrat en funcionament el nou ramal ferroviari de Costablanca, entre Martorell (Baix Llobregat) i Castellbisbal (Vallès Occidental), en el marc dels treballs del corredor mediterrani i en el tram conegut com “la porta d’Europa”. El traçat es trobava fora de servei des dels anys vuitanta, quan els trens van començar a fer ús del túnel de via doble de Castellbisbal i que transcorre en paral·lel. El ramal té una longitud d’1,8 quilòmetres, 810 metres dels quals són de túnel, i servirà d’alternativa durant els treballs en aquest túnel de doble via per adaptar-lo als estàndards europeus. Inicialment, el túnel de Costablanca s’utilitzarà en ample ibèric i en una fase posterior s’implementarà l’ample mixt mitjançant el tercer carril. A més, s’han executat 1,8 quilòmetres de via, 1,4 quilòmetres dels quals són en placa i la resta sobre balast, i s’han instal·lat 1,8 quilòmetres de catenària, segons ha informat Adif en un comunicat. A banda, s’ha adaptat la infraestructura als gàlibs màxims corresponents als estàndards europeus. Paral·lelament, per reduir l’impacte acústic generat pel pas dels treballs, s’han col·locat al llarg d’una superfície de 867,4 m². També, s’ha instal·lat una passarel·la per a vianants de 30,2 metres de longitud. Els trens de viatgers i mercaderies passaran pel ramal remodelat mentre s’adapta el traçat del túnel de doble via entre Martorell i Castellbisbal per a les circulacions amb ample internacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona
economia

El simulacre de risc químic amb sirenes a les Terres de l’Ebre i Tarragona es farà el 24 d’abril

barcelona
societat

El 63% dels docents asseguren haver patit una agressió física o verbal per part d’alumnes, segons USTEC

BARCELONA

El #wasteinprogress 2024 tanca amb un nou rècord de visitants

GIRONA

El cartell del ’Temps de Flors’ és un mosaic floral de formes geomètriques

GIRONA