Infraestructures i serveis

Colau defensa el túnel de Glòries per als veïns i diu que les retencions només són en hora punta

L’alcaldessa insta l’Estat i la Generalitat a fer una altra proposta per a la T-usual si no els agrada la seva

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, defensa la transformació de les Glòries que ha soterrat el trànsit amb el túnel de doble sentit. Segons ha dit en una entrevista a SER Catalunya, “és una solució segur” per als veïns i infants que viuen en l’entorn i que ara pateixen menys soroll i contaminació. A més, ha assegurat que hi ha “un amplíssim consens” darrere del projecte i que en tot cas les retencions de trànsit només són en hores punta. A més, ha celebrat que qui més s’està beneficiant del túnel és precisament qui utilitza l’autobús. Sobre el transport públic, també ha afirmat que si a l’Estat o a la Generalitat no els agrada la proposta de rebaixa de la T-usual feta per ella, en facin una altra.

“El que m’agradaria és que parléssim del tema de fons, si no els agrada la meva proposta, o el problema és l’autoria de la proposta, que en facin una altra”, ha assenyalat l’alcaldessa. Colau ha reiterat que no pot ser que el transport públic sigui “el gran oblidat” en un moment d’emergència social, econòmica i climàtica.

Sobre les Glòries, Colau ha recordat que és una àrea no menor on viuen directament uns 30.000 veïns, que ara es beneficien del soterrament del trànsit, i ha indicat que la transformació és un canvi de model que és “un mandat” climàtic. L’alcaldessa ha reconegut que hi ha un dèficit d’infraestructures a la ciutat que fa que hi hagi gent que hagi de recórrer al vehicle privat per arribar a Barcelona. Amb tot, ha atribuït la situació a la manca de polítiques durant anys per part de la Generalitat i per part de l’Estat, que té un deute amb Rodalies i va tard. “Si Barcelona fa la feina, les administracions que tenen responsabilitats en infraestructures de regió metropolitana es posaran més les piles”, ha confiat.

En paral·lel, ha explicat que des del 2015 fins ara Barcelona té un 63% més de despesa en transport públic i ha defensat les transformacions que s’estan fent a la ciutat, en línia amb altres capitals europees. Per tot plegat, ha conclòs que la transformació és “una obligació”.

Preguntada per la Copa Amèrica de Vela i si no hi ha riscos d’endeutament públic, Colau ha assegurat que a Barcelona no s’ha de fer cap endeutament ni “obra faraònica” i s’ha desmarcat del model “del PP de pelotazo” quan València va acollir l’esdeveniment esportiu.

Segons l’alcaldessa, la competició a Barcelona s’assimilarà al model del MWC de gran esdeveniment, amb una aportació i uns acords mínims per part de l’Ajuntament, però amb un èxit econòmic que depèn de l’organització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Dos vols cancel·lats i 37 retards a l’aeroport del Prat fins a les set de la tarda per la vaga de Ryanair

Mor un home de 70 anys en una cala al costat de la platja de l’Estany Podrit a l’Ametlla de Mar

CCOO critica l’intent d’abaratir els contractes de manteniment de les autopistes AP-7, AP-2, C-32 i C-33

L’oci nocturn titlla de “desmesurada” l’”alarma social” per les punxades

Sant Feliu de Guíxols té 47 habitatges d’ús social cedits per petits propietaris

Sant Feliu de Guíxols
unió europea

Brussel·les pacta amb Moderna lliuraments de vacunes adaptades a noves variants de covid

Brussel·les

Bellvitge incorpora un dispositiu pioner que obre esperances en oncologia

Detenen dues persones per tenir un laboratori de cànnabis en un pis de Badalona

L’SCT planteja reduir a 100 Km/h la velocitat en deu trams de l’AP-7

barcelona