Infraestructures i serveis

L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’iniciarà el 2026

El ministeri es compromet amb els alcaldes i la Generalitat a accelerar un estudi per fer una nova línia per al pas de mercaderies per l’interior

L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’espera que comenci a construir-se el 2026, segons han acordat el Ministeri de Transports (MITMA), representants de la Generalitat i alcaldes del territori. Se situarà principalment en el terme municipal de Vila-seca, si bé també agafarà terrenys de Reus. En concret, s’aixecarà en la intersecció entre la línia ferroviària convencional i la d’alta velocitat del corredor mediterrani. Això farà que també es trobi molt a prop de l’aeroport de Reus, amb el qual està previst que hi hagi connexió amb autobús i alhora estarà enllaçada amb el futur tren-tramvia. El cost estimat és de 35 milions d’euros.

El secretari general d’infraestructures del MITMA, Xavier Flores, ha destacat a la reunió amb tècnics d’Adif, representants de la Generalitat, de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona i alcaldes, que “a curt termini” es licitaran conjuntament l’estudi informatiu i el constructiu, per tal de guanyar temps.

L’estació tindrà les andanes situades unes damunt les altres. Les de la part superior seran per a la línia de Rodalies, amb una llargada de 220 metres i 5 d’amplada. A sota, i situades transversalment, les que permetran accedir a l’alta velocitat pel corredor del mediterrani, de 400 metres de longitud i 5,5 d’amplada. Estarà connectada amb la carretera T-11 i tindrà una zona d’aparcament per a vehicles privats i per als autobusos, que oferiran connexions amb diferents ciutats del Camp de Tarragona i, especialment, amb l’aeroport de Reus, mitjançant llançadores. La nova infraestructura es preveu que doni servei d’entrada a 700.000 persones cada any, però amb capacitat d’absorbir-ne més.

Segons les previsions del ministeri l’estació estarà a set minuts de Reus amb vehicle privat, a vuit de Salou, a cinc de Vila-seca, a dotze de Tarragona i a set de l’aeroport. Amb l’actual tren de Rodalies es podrà arribar a Reus a cinc minuts, amb dos minuts a Vila-seca i amb set a Tarragona. A més, des de Vila-seca es podrà enllaçar amb el tren-tramvia del Camp de Tarragona per anar fins a PortAventura, Salou i Cambrils.

Amb aquest anunci s’a¡arca un projecte anterior d’Estació Central del Camp de Tarragona, que estava prevista més a prop de l’aeroport i que fins i tot va fer alguns passos administratius. Aquella iniciativa va quedar al calaix l’any 2010.

A més, també s’ha acordat accelerar l’estudi d’una nova línia per l’interior per als trens de mercaderies. Aquesta és una reivindicació dels alcaldes de les localitats costaneres, que no veuen amb bons ulls l’increment de combois de mercaderies perilloses pel centre de les ciutats, mitjançant la línia ferroviària de la costa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Regne Unit

Detenen dues veteranes activistes per atacar la Carta Magna

Barcelona
Afganistan

Les inundacions a Baghlan deixen uns 300 morts

Barcelona
SOCIETAT

Neixen polls de falcó pelegrí al Port de Tarragona, el segon cop en deu anys

TARRAGONA
MEDI AMBIENT

Primera instal·lació fotovoltaica amb doble orientació est-oest a la UdL

LLEIDA
SOCIETAT

La Transéquia genera un impacte econòmic al Bages de 300.000 euros

MANRESA

Mor el conductor d’un cotxe en un xoc frontal amb un autocar

SALDES
MEDI AMBIENT

Tarragona, distingida com a municipi compromès amb la biodiversitat marina

TARRAGONA

Foc forestal a Batea que s’estén cap a l’Aragó

BATEA

Manresa reprèn les obres de rehabilitació de la Torre Lluvià

MANRESA