Infraestructures i serveis

Crítiques perquè no s’ha reactivat el Tren Blanc

La no reactivació del Tren Blanc, el semidirecte que, des del 2011 i fins al confinament, els caps de setmana i festius transportava esquiadors a Ribes de Freser, per enllaçar amb el cremallera, i a la Molina, ha aixecat una onada de crítiques al territori. Els primers a denunciar la retallada del servei ha estat el grup Perquè no ens fotin el tren, que ha demanat explicacions al Departament de la Vicepresidència, perquè manté que és qui té competències en la fixació dels horaris de rodalies. “No entenem com pot ser que, mentre es col·lapsen vies d’accés al Pirineu en vehicle privat com la C-16, tal com denunciava la setmana passada el Grup de Defensa de la Natura del Berguedà, el govern de la Generalitat redueixi l’oferta ferroviària per accedir al Pirineu. Un govern, que alhora impulsa una candidatura per uns Jocs Olímpics d’hivern verds i sostenibles impossibles, i que paradoxalment gestiona les estacions d’esquí de la vall de Núria i la Molina, a través de FGC”, denuncia l’entitat. El president del Consell Comarcal del Ripollès, Joaquim Colomer, ha dit que el Tren Blanc és clau per a la mobilitat neta dels esquiadors, i que hauria reduït les llargues cues de vehicles que s’han registrat durant el pont de la Puríssima. El vicepresident, Jordi Puigneró, no obstant, ha dit a Sort en unes declaracions a l’ACN que la supressió del servei demostra que és necessari un traspàs complet de Rodalies per fer-ne una gestió integral. El Tren Blanc sortia a primera hora del matí de l’Hospitalet de Llobregat en direcció a Puigcerdà durant la temporada de neu, amb parada a Barcelona, Granollers, Canovelles, Vic, Ripoll, Ribes i la Molina, i tornava a la tarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

infraestructures

Acabada la reparació de les rampes d’accés al passallís de l’Onyar

girona

La Setmana Cultural de la UPC ofereix quaranta activitats

TERRASSA

Instal·len 52 caixes niu per potenciar la reintroducció del xoriguer petit

MOLLET DE PERALADA
administracions

Noves protestes de la Policia Local de Mataró al ple

mataró

Adjudiquen les obres de reparació de la sèquia Monar

GIRONA
societat

Sanció de 900.000 euros a Renfe per l’avaria de Gavà de fa un any que Adif va atribuir a un llamp

barcelona

Fan una estada al Trueta per identificar necessitats clíniques

girona
Infraestructures i serveis

Les obres d’adaptació a l’intercanviador de Verdaguer començaran a la tardor

Barcelona

El paper dels mercats per anar cap a un sistema alimentari sostenible

GIRONA