Infraestructures i serveis

El secretari general d’infraestructures aposta perquè Vila-seca aculli la futura estació intermodal

Sergio Vázquez afirma que vol consensuar la proposta amb la Generalitat i els alcaldes del Camp de Tarragona

El secretari general d’infraestructures del ministeri de Transports, Sergio Vázquez, ha afirmat aquest dimecres que fer la futura estació intermodal del Camp de Tarragona a Vila-seca ofereix “més funcionalitat ferroviària i més intermodalitat” que l’opció de construir-la a tocar de l’aeroport de Reus.

Vázquez ha dit que la proposta, que neix d’un estudi d’Adif, la vol consensuar amb la Generalitat i les administracions locals. El secretari general ho ha afirmat en una visita a Tarragona, en la qual ha fet la conferència de clausura de la vintena edició de les Jornades Gresol, que s’han celebrat al Port de Tarragona.

Vázquez ha avançat que l’opció vila-secana ha estat ben rebuda per la Generalitat, però ha insistit que volen “un diàleg transparent” per arribar a un acord amb el territori.

Amb tot, Vázquez no ha volgut posar terminis, però ha deixat clar que no volen “demorar-ho”. Per tant, l’opció que s’havia plantejat en els darrers anys, construir-la a l’aeroport de Reus, ha perdut pes. “Hem de buscar un projecte que tingui més funcionalitat per al sistema de transports en el seu conjunt. Hi ha un consens ampli de la no adequació del projecte. És una decisió que està pràcticament presa”, ha dit respecte a les escasses possibilitats amb les quals ha quedat l’aeroport.

Tot i el canvi de plantejament, “es manté la idea” que l’alta velocitat arribi a aquesta futura intermodal. Un altre argument que ha posat damunt la taula el secretari general és que amb el Govern s’han posat com a objectiu que el tren-tramvia del Camp de Tarragona també tingui connexió amb la futura intermodal.

No ampliació AP-7

Un altre aspecte que ha tractat en la seva vista a Tarragona ha estat l’augment de trànsit a l’AP-7 ençà que les autopistes són gratuïtes. Segons ha indicat, un estudi de la direcció general de carreteres de l’Estat l’ha xifrat en un increment del 60%. A partir d’aquí, el ministeri estudia actuacions. Però una d’aquestes no serà ampliar la via. “No som gaire favorables a les ampliacions de carrils. Acabes posant més cotxes a les ciutats i l’experiència ens diu que les autopistes es tornen a col·lapsar”, ha sostingut. Una de les principals alternatives seria millorar els serveis de ferrocarril, “més sostenible”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Fortes ventades i alguns ruixats

Barcelona

Casado demana a Sánchez que fixi un marc de vacunació comú a tot l’Estat en la immunització de menors

Madrid

Brussel·les insisteix que és “important” debatre la vacunació obligatòria

Brussel·les

Famílies de l’escola Turó del Drac de Canet de Mar demanen al Govern que “blindi” la immersió lingüística

Canet de Mar

El Govern retira la Creu de Sant Jordi a un sacerdot jubilat acusat d’abusos sexuals

barcelona

Adjudicades les obres per instal·lar el sistema ERTMS a rodalies entre l’Hospitalet de Llobregat i Port Aventura

Tarragona

Els organismes sanitaris de la UE avalen barrejar vacunes contra la Covid-19

Brussel·les

Activat el Ventcat per fortes ratxes aquest dimecres i dijous

BARCELONA

La depuradora de Cassà, en fase de proves

CASSÀ DE LA SELVA