Infraestructures i serveis

L’Estat inverteix un 37% menys a la demarcació

El projecte de pressupost general de l’Estat destina 108,1 milions a les comarques gironines amb inversions mínimes a l’N-II nord i al baixador del TAV

El projecte de pressupost general de l’Estat (PGE) per al 2022 destina 108,13 milions d’euros a comarques gironines. És un 37% menys en comparació amb els comptes d’aquest any, quan la inversió prevista a la demarcació superava els 170 milions. El document que ha fet públic La Moncloa inclou moltes partides genèriques, concreta poques inversions i algunes són quasi testimonials. En destaquen els 10,2 milions per a la millora de l’N-II entre Maçanet i Tordera i els 6,7 milions per a l’aeroport. Ara bé, per a l’estació del TAV al costat de la terminal tan sols s’hi destinen 250.000 euros. I els trams nord de l’N-II (aquí, només apareixen els que hi ha entre Orriols i Pont de Molins) s’emporten poc més de 700.000 euros.

El gruix més destacat de les inversions va a parar a les empreses públiques Adif i Renfe. L’administrador d’infraestructures preveu destinar 23,5 milions a la demarcació, però el PGE no concreta a quines obres exactament. S’hi inclouen 15,8 milions a rodalies i 7,15 milions més per a una partida de “rodalies i mobilitat urbana”, però sense anar més enllà. Pel que fa a Renfe, el pressupost preveu partides per valor de 20,7 milions a les comarques. Totes, sota el paraigua de partides que afecten diferents demarcacions. Entre totes, en destaquen 11,1 milions destinats a compra de material i 2,9, a grans reparacions.

Dins les empreses públiques, el PGE també pressuposta 6,7 milions per a l’aeroport de Girona a través d’Enaire. Pràcticament tot el gruix d’aquesta inversió (en concret, 6 milions) es destinarà a “incrementar la seguretat operacional” al Girona-Costa Brava. Amb l’aeroport, però, allò que destaca és que el pressupost preveu una partida ínfima per a l’estació del TAV. En concret, els comptes inclouen una partida de 250.000 euros (possiblement, destinats a fer-ne l’estudi que es va adjudicar aquest juliol). I més enllà d’això, el projecte de PGE tampoc fa cap projecció de futures inversions per a l’estació del TAV, perquè les columnes que haurien de concretar partides per a pròxims exercicis (del 2023 al 2025) apareixen buides.

També una inversió que aquest any apareixia en el PGE i que inicialment havia arribat a sumar una partida d’11,86 milions, al final ha quedat en 525.000. Es tracta de l’enllaç de l’A-2 a Vidreres, una obra amb retard, que queda buit de partides.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona