Infraestructures i serveis

El govern central adjudica per 18 milions la conservació de l’AP-2 i l’AP-7 a Tarragona

El contracte comprèn només 102 dels 375 quilòmetres que van quedar alliberats dels peatges a aquestes dues vies

El govern central ha adjudicat aquest dilluns per un import de 17,8 milions d’euros i durant dos anys, prorrogables a tres més, un contracte per a la conservació i explotació dels trams de l’AP-2 i l’AP-7, que van quedar lliures de peatges el passat 1 de setembre, a la província de Tarragona.

En un comunicat, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) assenyala que des que van deixar de funcionar els peatges l’Executiu ha passat a gestionar de forma directa aquestes carreteres amb la finalitat de “mantenir la vialitat a la Xarxa de Carreteres de l’Estat perquè sigui accessible en adequades condicions per a tots els ciutadans”.

El citat contracte comprèn 51,37 quilòmetres de l’AP-2 i 51,23 de l’AP-7, a més de quatre àrees de servei, és a dir, un total de 102,6 quilòmetres dels 375 quilòmetres que van quedar lliures de peatges en aquestes dues vies l’1 de setembre.

En aquest contracte també s’inclou la partida que es destinarà a desmuntar les cabines dels peatges i a adequar les calçades al nou funcionament viari.

Dimarts passat 31 d’agost va finalitzar la concessió de quatre trams d’autopistes a Catalunya, un total de 556 quilòmetres en els quals ja no hi ha peatges i el manteniment dels quals assumeixen a partir d’aquest dia les administracions públiques, si bé encara no s’ha resolt el seu finançament en el mitjà i llarg termini.

L’AP-2 i l’AP-7 (de titularitat estatal) i la C-32 Nord i la C-33 (de la Generalitat) van deixar de tenir peatges i a Catalunya ja solament queden 120 quilòmetres, a la C-32 Sud i a la C-16, en els quals cal seguir esperant que les barreres s’aixequin per poder circular.

En el cas de la C-32 Nord i la C-33, el Govern ha destinat 5 milions d’euros a desmuntar els peatges, una xifra compresa en el contracte de manteniment d’aquestes dues vies, que va ser adjudicat per 8,4 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró