Administracions

figueres

L’avinguda de Dalí, sense fons europeus

Les obres de reconversió i cessió de l’avinguda de Salvador Dalí, l’N-2a pel mig de Figueres, les haurà de pagar l’Estat, perquè no es podran finançar a través de fons europeus per esgotament de les partides. Els tràmits per concretar el projecte, iniciats durant el mandat del govern d’ERC, PSC i Guanyem Figueres, es van concretar amb la redacció d’un conveni amb l’objectiu que l’Estat pagués les obres – que volten els vuit milions d’euros– i cedís el vial. La intenció del govern tripartit va ser deixar-ho tot a punt per començar la seva tramitació fins a la seva signatura. Segons es va explicar en aquell moment, era important signar-ho per poder abordar el finançament a través dels fons Next Generation cedits a l’Estat, el que donaria més garanties perquè és fes ràpidament.

Finançament estatal

Segons fonts de l’Ajuntament de Figueres, l’ordre d’estudi per part del ministeri segueix vigent, si bé el conveni de finançament i traspàs no s’ha signat precisament per l’esgotament de les partides dels Next Generation. La situació actual, segons el govern de Junts, és que el projecte no està en cap cas desestimat, “sinó que s’està en espera de la disponibilitat de recursos per part de l’Estat”. Es torna, doncs, a la casella original. Segons s’explica des de Junts, l’ordre ministerial, que regula l’obra i el seu traspàs, en cap cas està supeditada a la disponibilitat de fons europeus, sinó que “té voluntat de permanència i continuïtat”. Segons hi afegeix el govern, fins ara tot “el procés s’ha fet de mutu acord entre l’Ajuntament i la demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya”. Les negociacions se centren ara a dotar d’una partida específica aquest projecte en els pressupostos generals i garantir d’aquesta manera la seva execució i, en conseqüència, finalment el traspàs de l’N-2a i N-260.

Aquesta actuació ha de comportar una gran millora a la ciutat, perquè preveu la supressió de barreres arquitectòniques i la pacificació de la via perquè aquesta sigui més segura.

Disparitat de criteris

El tret de sortida d’aquest projecte va tenir lloc en el ple de març del 2023. El tripartit volia deixar-ho lligat, però entremig va haver-hi les eleccions. Junts, en aquell moment a l’oposició, tot i que va votar en contra de la proposta en el plenari, es va mostrar d’acord en el fons. El principal argument de Junts va ser que la recepció d’aquesta via “podria ser un regal enverinat a futur”; és a dir, la gran llargada de l’avinguda de Salvador Dalí un cop cedida podria comportar una rellevant càrrega pel que fa al manteniment. L’N-2a, que travessa la població de nord a sud Figueres, és de titularitat de l’Estat. Es va començar a construir el 1943 i es va acabar el 1950. Està integrada a la trama urbana i representa una important fractura urbanística. Des de l’11 de maig del 2006 el vial rep el nom d’avinguda de Salvador Dalí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Deu anys apropant als ciutadans la recerca que es fa a la UB

BARCELONA

Fent perfums gota a gota

Tiana

Ajut d’1,7 milions d’euros per a la renovació de l’enllumenat públic

cassà de la selva
SOCIETat

Acampada al claustre de la UB per denunciar “el genocidi del poble palestí”

BARCELONA
infraestructures

Renfe planta al Govern a una reunió excusant-se en les eleccions

barcelona
Societat

Mor Pere Torrents, veí de Torrelles de Foix

URBANISME

El 80% dels edificis del Camp de Tarragona no han passat inspeccions

TARRAGONA

La prescripció d’activitat social en lloc de fàrmacs s'inicia al CAP Valldoreix

SANT CUGAT DEL VALLÈS
URBANISME

Amics de la Rambla es queixa de les mancances de manteniment

BARCELONA