Administracions

Roses negociarà amb l’Estat refer el camí de ronda fins a la cala de l’Almadrava

L’Ajuntament de Roses començarà converses amb Costes de l’Estat per agilitzar la reforma del camí de ronda entre la platja Canyelles Petites i la cala Almadrava. Un actuació que afecta un 1,1 quilòmetres i que té un cost previst que volta el mig milió d’euros. L’alcalde, Josep Maria Martínez (PSC), explica que aquesta és una de les “actuacions prioritàries” del govern, un tripartit format a banda dels socialistes per Junts i Gent del Poble Tots per Roses. Martínez destaca que també es parla amb l’Estat per abordar “finalment” la finalització del darrer tram del passeig marítim, una obra que fa dècades que està pendent de materialitzar-se.

Martínez explica que amb els anys el camí s’ha anat degradant i ara ja és necessari fer-hi una important actuació de rehabilitació. Es tracta d’una obra de rehabilitació que implica el condicionament i la millora del camí de ronda actual, pel que fa a l’estabilització del seu paviment, la inclusió de baranes de protecció i la integració paisatgística del conjunt. L’objectiu és que les obres es portin a terme aquest mandat: “A més, també esperem tenir lligat per a aquest mandat el finançament i el projecte de la darrera fase del passeig marítim.”

Prestigiar el litoral

El camí de ronda –l’àmbit comprèn un eix d’1,1 quilòmetres– presenta, actualment, una secció variable quant al tipus de paviment, amplada de la secció transversal lliure i pendent longitudinal. Existeixen diversos trams minoritaris en què hi ha paviment de formigó, amb presència o no de graons. La major part del recorregut presenta, però, un itinerari de paviment de terra, majoritàriament desprotegit –sense barana–, que inclou trams amb graonat-rampa realitzats amb vorada de pedra per a retenir les terres. El projecte preveu la millora general de l’itinerari del camí de ronda, introduint diverses estratègies d’intervenció, com ara estabilitzar i mantenir el paviment de formigó existent i executar un nou paviment amb material granular estabilitzat, amb solucions tipus sauló sòlid. En els trams amb pendents longitudinals es preveu la formació de rampes i esglaonats amb una peça d’acer Corten tipus doble H, que serveixin de contenció del costat mar i per facilitar la instal·lació de la barana de protecció amb barres d’acer Corten. En les parts del camí on l’estabilitat dels talussos de suport s’ha vist compromesa es preveu la construcció d’una passarel·la d’estructura metàl·lica i paviment de fusta, així com un sistema d’estabilització de talussos a base de malla metàl·lica, geomalla i ancoratges. També es repararà i es netejarà l’interior del tub de clavegueram que recull les escomeses d’aigües residuals fins al grup de bombeig i que es troba en un tram d’aquest camí. Addicionalment, es planteja la retirada de les espècies vegetals al·lòctones, els talussos i rocam.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les assignatures pendents

Girona
Societat

“La gent se’m queda mirant fixament”

Badalona
comerç

Més facilitats als xinesos perquè comprin

Barcelona
Vallfogona de ripollès/ Planoles

Porta a porta dels alumnes per fomentar l’estalvi d’aigua

Vallfogona/ Planoles
Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Olot
Administracions

El Suprem obliga el Prat a treure aparcament de la platja

El Prat de Llobregat
societat

Nou pas per a la construcció de l’institut Cal Maiol

barcelona
Bisharo Ali Hussein
Activista dels drets humans feminista

“Els homes volen controlar la sexualitat i el cos de la dona”

Girona

CADERSEM passa a formar part del GRUP E-COORDINA