Punt divers

La Plataforma per la Defensa del Ferrocarril critica la falta de serveis de les estacions del Priorat i la Ribera d'Ebre

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona (PDF) ha criticat un cop més aquest dissabte al migdia a Móra la Nova el 'mal estat, la falta de serveis bàsics i de personal' a les estacions ferroviàries del Priorat i la Ribera d'Ebre. Un dels seu màxims representants, Joan Ramon Ferrandis, ha dit que la millora del servei passa per la triplicació dels trens de Mitjana Distància fins a Flix (Ribera d'Ebre) i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa. Al mateix temps, Ferrandis ha afirmat que la PDF defensa la reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà i la connexió eficient de les comarques de Tarragona amb l'aeroport i l'estació del TGV.

Ferrandis ha dit també que és una 'llàstima' que la demarcació de Tarragona i les Terres de l'Ebre, tot i les necessitats que tenen en infraestructures ferroviàries, són les que menys beneficis tindran del nou Pla d'Infraestructures presentat aquest divendres.A banda d'aquestes, la PDF reclama també l'obertura d'un 'debat públic rigorós i transparent' sobre el futur del ferrocarril, que analitzi la seva situació actual i proposi solucions a les necessitats reals de la societat.L'acció d'aquest dissabte sorgeix per protestar i criticar la disminució de serveis a les estacions de la Ribera d'Ebre i el Priorat, denunciant l''estat d'abandó de les estacions i dels seus serveis en aquesta línia'.Recordar que la PDF neix amb l'objectiu de reunir diversos grups socials, partits polítics i sindicats, aixa com també ciutadans i usuaris que de manera individual o col·lectiva vulguin contribuir a una millora substancial del servei ferroviari al Camp de Tarragona -trens, estacions, freqüències-, mantenint la titularitat pública sobre infraestructures, serveis i apostant decididament pel servei de Rodalies i Regionals enfront el TGV.Segons Ferrandis, al nostre àmbit territorial, conviuen macroestacions com la del Camp de Tarragona -a les quals s'ha dedicat un gran volum d'inversió- amb la precarietat de la majoria d'estacions que quotidianament fem servir els ciutadans i ciutadanes: manca dels serveis més bàsics com lavabos, informació, sales d'espera, freqüències irrisòries, edificis deteriorats, insuficiència o absència de personal i fins i tot carència d'enllumenat públic.Els exemples més destacats els trobem concentrats a la línia que va de Reus a Riba-Roja d'Ebre (Ribera d'Ebre). Tot i que s'hi ha invertit sis-cents mil euros en els darrers anys, la realitat mostra que la situació de deteriorament ha variat en realitat ben poc.A tall d'exemple l'estació de Riba-roja d'Ebre (Ribera d'Ebre) amb personal només en torn de matí, ja no realitza tasques de circulació. Només hi ha venda de bitllets. Els caps de setmana i festius roman sense personal. A Flix (Ribera d'Ebre) només personal per les tardes i les nits de dilluns a divendres. Roman sense personal els caps de setmana, els festius i totes els matins. Així doncs, ha conclòs Ferrandis, el Camp de Tarragona es troba en unes condicions precàries de mobilitat tot i ser la segona àrea de en nombre de desplaçaments a Catalunya. El territori no està ben comunicat i per tant mal vertebrat. Les infraestructures ferroviàries fetes i les proposades a curt termini no responen a les necessitats reals de la població.Segons la PDF, els governs europeus han tendit a cedir davant els grans interessos privats portant a terme polítiques de traspàs de la gestió dels serveis públics cap al mercat privat. La subordinació del sector públic als criteris de la gestió privada comporta una reducció de costos que incideix directament sobre la qualitat del servei ferroviari. Les negatives conseqüències d'aquest model de gestió són previsibles ja que hi haurà una reducció d'inversions a costa de la seguretat, un augment de les tarifes i increment del cost públic i una degradació de la qualitat del servei.Un centenar de persones, entre ciutadans i representants polítics, han participat de l'acte d'aquest dissabte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.