El ministre es compromet a posar a licitació l'estació del sud de l'aeroport de Reus al juny

L'Estat demanarà a la UE prioritat per al corredor mediterrani

El ministre de Foment va dir-ho després de reunir-se amb Montilla, posant data a l'anunci fet fa un mes i escaig pel director general de Ferrocarrils en una visita a Tarragona. L'estació se situarà entre les pistes de l'aeroport i l'autovia T-11, al costat de l'accés a l'autopista AP-7. L'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, va celebrar la imminència de l'impuls definitiu a la infraestructura, recordant que s'han fet «canvis arquitectònics» en el projecte –no els va revelar– que han satisfet l'Ajuntament. Amb els treballs de l'estació central en tràmit, estaran a licitació tots els treballs del corredor mediterrani des de Vandellòs fins a l'actual línia del TAV, a excepció de les instal·lacions de seguretat. L'Estat treballa amb la hipòtesi de tenir tot el corredor obert la primavera del 2012, previsió que Blanco va convertir ahir en compromís i sobre el qual va afirmar que aquest corredor és «vital» per al potencial exportador de Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia, i que per això l'Estat defensarà la seva inclusió «en la xarxa transeuropea de transport en la propera revisió que faci la Unió Europea (UE)». D'aquesta manera, el projecte rebria diners de Brussel·les. El president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ja s'hi havia compromès, aprofitant la futura presidència espanyola de la UE.

D'altra banda, també com a fruit de la trobada entre Blanco i Montilla, la solució per resoldre l'entrebanc financer que suposa construir l'estació de la Sagrera de Barcelona sense vincular-hi cap operació immobiliària es resoldrà en quinze dies, quan Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona acordaran el mètode per pagar aquesta gran infraestructura.

El quart cinturó, aquest mandat

El ministre Blanco també va afirmar ahir a la capital catalana que «la B-40 es farà durant aquesta legislatura». Des que es va expressar clarament la diferència de criteris sobre el quart cinturó en el si del govern tripartit, gairebé cap alt càrrec espanyol s'ha pronunciat sobre la polèmica ni s'ha fet cap pas en un projecte que ha d'executar el Ministeri de Foment. En construcció el tram entre Abrera i Terrassa, les diferències entre els tres socis del govern català se circumscrivien al tram entre Terrassa i Granollers. L'exministra Magdalena Álvarez ni tan sols va arribar a pronunciar-se en vista del silenci del govern català. Fa pocs dies, PSC, ERC i ICV signaven un preacord de Pacte Nacional d'Infraestructures que preveu la construcció de la B-40. Ahir, el nou ministre de Foment anunciava que executarà aquest eix viari durant aquesta legislatura espanyola, que conclou l'any 2012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.