Política

DAVID BAHÍ

ALCALDE DE SANTA LLOGAIA D'ÀLGUEMA (CIU)

“Ens podríem queixar molt”

infraestructures

Santa Llogaia s'ha escanyat pel TAV i la MAT

El nou pla d'ordenació planteja ampliar la zona industrial i fer un gran parc fluvial

Aquest ha estat un mandat de molt remenament per les grans infraestructures que han afectat Santa Llogaia, com el TAV o la MAT.

Sí. Aquest ha estat el més complicat i els que ens ha fet anar més de corcoll. Ha estat dur haver d'anar de remolc de les grans infraestructures i tractar amb les grans empreses, que costa molt. Per sort la gent del poble ha col·laborat i això és molt agraït. Jo sempre dic que a Santa Llogaia som gent que ens queixem poc i ens podríem haver queixat molt.

El TAV ja té el traçat pel poble fet. Què en pensa de com ha quedat?

Ens ha fet molt de mal. Els treballs han afectat molts carrers i camins que s'han fet malbé pel pas dels camions i les màquines, encara que ells no ho reconeguin. Esperem que s'acabin portant bé, com nosaltres hem fet amb ells. Després hi ha el tema de l'impacte, i és que la via passa per un talús de 12 metres, a la part més alta, i 5 metres, a la part baixa. L'escola i moltes cases han perdut la vista que tenien del Bassegoda i la Mare de Déu del Mont. El tren els passa a cent metres. També ens ha escanyat el creixement a l'únic lloc on es podia créixer residencialment. A més, ens porta un problema gros, que és la recollida d'aigües, ja que fa una barrera que ens inunda un carrer, on, quan plou, hi passen entre vint i trenta centímetres d'aigua.

I ara encara falta la MAT i les tres subestacions que es faran.

Sí. Per sort les al·legacions que vam fer l'Ajuntament i la totalitat de veïns han servit per desplaçar les subestacions, que inicialment estava previst fer-les a 200 metres de l'escola i a 250 del municipi. Al final s'ha aconseguit moure la MAT més al sud i així queda més amagada perquè la tapa el talús del TAV. Ara és a 400 metres del poble. Pel que fa a l'estat del projecte podem dir que han començat les expropiacions per fer la subestació de la MAT i la d'Endesa, i Adif ha començat a fer el moviment de terres per a la del TAV. Totes tres ocupen 12 hectàrees i el poble només té 2,1 quilòmetres quadrats.

Han aprovat inicialment el pla d'ordenació urbana. Què planteja?

L'ampliació de la zona industrial de l'N-II fins a la riera. El nucli urbà s'ampliarà molt poc perquè ja hi han dues urbanitzacions programades, i també es vol transformar la riera en un parc fluvial d'equipaments i esbarjo.

Què més han fet?

S'han arreglat carrers com el Figueres i hem volgut fer un municipi net i curós. També s'han millorat la zona esportiva i les zones d'esbarjo. I, principalment, una obra important ha estat tota la zona verda del rentador.

S'ha estrenat d'alcalde en aquest mandat. Es presentarà en el proper?

Sí, perquè el pitjor ja ho hem passat, que ha estat el tema de les infraestructures.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Joan Duran i Poble
Cap de l’oposició a Caldes de Montbui (ara Caldes)

“Som partidaris de fer petites grans accions de poble”

Caldes de Montbui
Laia Cañigueral
Candidata d'ERC per Girona

“Estem invertint perquè ni una gota del Ter vagi a Barcelona”

Girona
la crònica

Hard Rock, el nom i la cosa

Per Paneque i Romero (PSC) ara es tria o estabilitat o soroll i confrontació

PALAFRUGELL
política

La policia diu que no pot localitzar Puigdemont en plena campanya

barcelona
turquia

Un Boeing 763 de FedEx aterra de morro a Istanbul sense causar víctimes

barcelona
Unió Europea

El PPE es nega a signar una declaració que rebutja “normalitzar” l’extrema dreta

Barcelona
guerra a gaza

Divisió en el govern espanyol per una carta a empreses que operen a Israel

barcelona
POLÍTICA

Vergés presenta el programa econòmic de Junts+ en un acte amb empresaris

BANYOLES