Política

Madrenas afirma que els horaris de tren a Girona són mostra d’un Estat caduc

En el tercer dia de campanya per a les eleccions del 23 de juliol, els candidats de Junts al Congrés i al Senat per la demarcació de Girona, Marta Madrenas, Joan Bagué i Albert Piñeira, i el secretari general del partit, Jordi Turull, han fet parada a la capital de la Cerdanya, on la modernització de la línia de tren R3, que uneix Barcelona amb Vic, Ripoll i Puigcerdà, i que manté pràcticament els mateixos horaris i freqüències que quan es va posar en marxa, ara fa cent anys, és una reclamació persistent des de fa dècades.

En un comunicat, Junts recorda que el desdoblament del tram entre Barcelona i Vic, llargament reivindicat, arriba amb comptagotes i per fases que s’han dilatat en el temps, i permetria millorar la seguretat de la línia i augmentar les freqüències de trens, en un moment en què és necessari plantejar alternatives al vehicle privat, i facilitar una mobilitat i un turisme sostenible.

“Els veïns i veïnes de la Cerdanya que volen desplaçar-se a Barcelona amb la R3 tenen un trajecte de més de tres hores, pràcticament el mateix que fa un segle. Una línia de tren amb els mateixos horaris que fa cent anys és el millor exemple que patim un Estat caduc que no ens permet avançar i respondre a les necessitats i demandes dels ciutadans”, ha explicat Madrenas, que ha remarcat que és per això que les eleccions del 23-J “no van de dretes o d’esquerres, com insisteixen els qui volen polaritzar la campanya: van de progrés o de retrocés, de Catalunya o Espanya, de posar fi d’una vegada al maltractament i dèficit que patim els catalans i catalanes, dels gironins i gironines de totes les comarques, perquè ja n’hi ha prou”.

“Les dades ho certifiquen: la Cambra de Comerç publicava fa uns dies que l’empresa estatal Adif només va invertir l’any 2021 2 de cada 10 euros que havia pressupostat. A Catalunya es fan fer 0 km nous pels 84 de Madrid, i es van executar un 35% dels pressupostos versus els 184% de Madrid. La dreta i l’esquerra espanyoles tenen diferències en moltes coses. Però en el tracte a Catalunya acaben fent sempre el mateix”, ha indicat la candidata.

“La desinversió a la xarxa de ferrocarril castiga l’eficiència d’un servei clau per a la descarbonització del transport i afecta el dia a dia de les persones, que s’han de desplaçar per feina o estudis”, ha afegit Madrenas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

POLÍTICA

Esquerra aposta per un model turístic de qualitat

LLORET DE MAR
POLÍTICA

El PSC vol posar en marxa la T-Mobilitat a la demarcació

SANTA CRISTINA D’ARO
regne unit

Khan és reelegit alcalde de Londres en la victòria laborista en els comicis locals

barcelona
ARGELERS de la marenda

El cap de llista de Junts per Girona apel·la als indecisos

ARGELERS
GIRONA

La CUP insta a reprendre el procés d’independència

GIRONA
política

La CUP vol trencar amb la “falsa normalitat” d’ERC, Junts i el PSC

girona
guerra a gaza

Avancen les negociacions per a un principi d’acord sobre un alto-el-foc

barcelona
alemanya

Ferit greu un candidat de l’SPD a les europees quan enganxava cartells

barcelona
política

El PSC calma ara la campanya amb la llei de barris i la memòria històrica de Sánchez

barcelona