Política

Millora a l’AP-7 per evitar cues al Vallès i tercer carril a Amposta

En plena pugna de xifres i dades entre la Generalitat i l’Estat sobre el compliment de les inversions i sobre el dèficit d’infraestructures, el Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana està fent una ràtzia per diferents zones de Catalunya en què anuncia diverses actuacions per millorar la mobilitat. La majoria es concreten a l’AP-7, que amb la retirada dels peatges concentra greus problemes de retencions, col·lapse i accidents. L’encarregat d’explicitar-les és el secretari general d’Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores, que primer va anunciar en un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona l’ampliació d’un tercer carril entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta, una actuació que té els primers estudis tècnics fets i de la qual es posarà a licitació enguany el projecte constructiu. Aquest s’afegirà a la construcció que es va explicitar a l’abril d’un quart carril a l’AP-7 entre el Vendrell i el Papiol que costarà 200 milions i ahir Flores, en la seva visita al Consell Comarcal del Vallès Occidental, va plantejar una tercera ampliació amb un tercer carril a Montmeló i Parets en sentit Tarragona i la millora de la connexió amb la C-17 que tindrà fet el projecte constructiu enguany i costarà 30 milions.

Però el paquet de mesures està valorat en 78,2 milions i han de ser “de tramitació ràpida” perquè actuen sobre corredors ja existents, va explicar Flores. Inclouen la reordenació dels accessos en sentit nord entre Cerdanyola, Badia del Vallès i Sant Cugat i també de les connexions amb la B-30 en direcció a Girona, que costarà 22,1 milions amb previsió de licitació del projecte constructiu aquest any. Flores va posar d’exemple les actuacions que ha anat desenvolupant la Generalitat els darrers anys a la C-58 per comparar el tipus de projectes i volum d’obres que comportaran per millorar la seva “funcionalitat i seguretat”.

Precisament es vol millorar la connexió de la C-58 en direcció a Tarragona amb una doble connexió directe cap a la B-30 i una altra cap a l’AP--7, que tindrà el projecte fet enguany i un pressupost de 8,2 milions; o la millora del ramal d’enllaç entre la C-58, l’AP-7 i la N-150 en sentit Tarragona, que tindrà un cost de cinc milions. Un altre punt on es preveu una actuació de millora i que és un punt crític en la mobilitat és a l’altura del polígon industrial Santiga, a Barberà del Vallès, on es vol millorar la capacitat de les rotondes dels accessos i sortides per cada sentit de circulació (4 milions). La darrera actuació que va presentar, i que tindrà un cost de 8,8 milions, és el de la millora de la connexió amb la C-60 d’acord amb el govern de la Generalitat, amb qui va assegurar que estan tenint diverses reunions tècniques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
estats units

El Fiscal general dels EUA va aprovar el registre de Trump

Washington
itàlia

Neix a Itàlia una coalició centrista per a les eleccions del 25 setembre

Roma
suècia

Suècia aprova la primera extradició a Turquia després de l’acord d’entrada a l’OTAN

estocolm
alemanya

Scholz, a la recerca de la connexió gasística amb Portugal i Espanya

Berlín
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

L’ONU demana Rússia i Ucraïna que cessin les hostilitats a la central nuclear de Zaporíjia

Ginebra

La UE es planteja prohibir l’entrada dels turistes russos com a represàlia per la invasió d’Ucraïna

brussel·les

Rússia avisa que no es compleixen plenament els acords d’Istanbul dels cereals

moscou / Kíiv

La CUP i els Comuns abandonen el govern d’Arenys de Mar i deixen ERC en minoria

arenys de mar
colòmbia

Petro evoca l’esclavisme en el seu primer viatge com a president

bogotà