Opinió

LA GALERIA

El vent atura els trens

Una usuària va definir perfectament a TV3 com funciona aquesta línia de tren: una merda!

Sembla que tinguem mania a Adif, l'ens públic que gestiona les infraestructures ferroviàries, perquè sempre que surt en aquestes planes no queda precisament bé. Però és que les inundacions de l'estació del TAV de Girona no van ajudar del tot a potenciar la seva marca. Els ciutadans que utilitzem els serveis ferroviaris tenim una certa mania a barrejar Adif amb Renfe i, tenen raó, ho barregem tot. Per tant, vagin per endavant les meves excuses si quan parlo d'uns hauria de tocar el rebre als altres o viceversa. Però aquest cap de setmana han quedat de nou ben retratats, uns o altres. Les imatges que la nostra televisió pública ha donat de la gent que havia quedat enganxada al Ripollès o la Cerdanya i que anava de les taquilles a les andanes, de les andanes al tren, del tren a les andanes i de les andanes a les taquilles, era de per riure si no fos que tota aquella gent que va quedar enganxada i sense tren durant moltes hores tenia tota la raó del món d'estar ben emprenyada i de dir tot el que va dir i que la nostra púdica televisió va acabar resumint en una frase contundent pronunciada per una usuària emprenyada: aquesta línia, parlant clar i malament, és una merda, va venir a dir.

Què va passar? Doncs que feia vent i que va caure un o diversos arbres. Mirin, què volen que els digui. Un accident és això i és difícil de preveure, però el que passa en aquesta línia, la que de Vic porta a Ripoll i a Puigcerdà i a la Tor de Querol, és un escàndol majúscul per manca d'inversió. Un accident es pot entendre, però el que passa cada dia en aquesta línia no té cap més explicació que la manca de tota mena de voluntat política de mantenir en condicions una línia que és de servei públic i que es confirma quan se sap la falta total de pressupost de manteniment. Utilitzar aquest tren és remuntar-se a dècades anteriors i no tinc clar si llavors les coses potser anaven una mica millor que no pas ara. Recordo les campanyes per salvar el tren i no puc deixar de recordar Amós Miguélez, que el 1984 va engegar campanyes reivindicatives per salvar la línia. Encara funciona però malament. Per tant, podem estar d'acord que aquest cap de setmana feia vent i que el vent va fer caure arbres, però aquests no haurien hagut d'interrompre mai la via si el manteniment així ho hagués previst. Els retards i la manca d'informació són l'afegit. El servei va ser un desastre i tenia raó la usuària entrevistada per TV3: una bona merda!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia