Articles

ca montes

El TGV contra la realitat

No és casual que l'únic tram de TGV sense data siga el Castelló-Tarragona

Avui el TGV enllaçarà per primer volta València amb Madrid en hora i mitja de trajecte. Temps ideal per anar a la platja, sembla. I a Madrid hi ha qui parla del Madridterrani. La brometa tindria gràcia si no fóra perquè tota l'operació no en té gens. Això de l'alta velocitat és una jugada política de gran abast en la qual els perdedors som nosaltres, com a país però també com a usuaris atrapats en la broma còsmica que representa aquesta obsessió per fer de Madrid París; un procés que retrata de forma tan brillant Germà Bel. Per això he mirat d'esbrinar diverses voltes quants passatgers de tren viatgen a l'any entre València i Barcelona i entre València a Madrid. Les últimes xifres són de 2006 i parlen de dos milions i mig de desplaçaments, entre les nostres ciutats. En el mateix període, entre Madrid i València es desplaçaven, en canvi, poc més d'un milió de persones. (Ho pose en números per a ser exactes: 1.115.000 cap o des de Madrid i 2.476.000 cap o des de Barcelona).

Naturalment qualsevol govern sensat del món hauria fet cas del mercat i les necessitats dels usuaris i hauria prioritzat el trajecte entre Barcelona i València a l'hora de fer inversions per a l'alta velocitat. Però no ha estat així. Avui entre Barcelona i València hi ha tres hores de tren quan entre València i Madrid només n'hi ha una i mitja. El mateix TGV que va de València a Madrid si anara de Barcelona a València ens portaria en una hora. A mi i als milions de passatgers que avui hem d'aguantar amb ràbia veure com les autoritats es posen medalles pel mèrit d'anar contra els clients, encegats pel nacionalisme espanyol. Perquè la burla aquesta del TGV, que ningú no es cride a engany, al final només és política. Que totes les capitals de província enllacen amb la capital i xim-pum, que d'això es tracta. Ni Europa, ni corredor mediterrani, ni atenció als clients, ni lògica empresarial ni sentit comú. Pura i dura megalomania espanyolera. O es pensen que és casual que l'únic tram d'alta velocitat que encara no té ni data d'estudi previ siga el que hauria d'unir Castelló amb Tarragona? 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.