Opinió

Marea alta

Els nous peatges

El 31 d’agost del 2021 Catalunya deia adeu a cinquanta anys de peatges amb l’alliberament de les barreres de pagament de l’AP-7. Amb aquesta decisió es donava per pagada la construcció d’una de les primeres vies ràpides de Catalunya i de l’Estat. La data, esperada durant anys pels catalans, ha suposat un canvi important en el funcionament del trànsit. De fet, l’autopista, en alguns punts, havia arribat a ser un inconvenient per a veïns i empresaris afectats pels peatges.

Des de l’alliberament dels peatges, l’autopista s’ha omplert de camions i ha alliberat altres vies de suportar el trànsit pesant. És el cas de l’N-II o l’N-340. L’afluència de camions a l’AP-7 ha obligat a buscar noves mesures i aquestes mesures han demostrat, una vegada més, que no estem preparats per tenir vies ràpides gratuïtes al servei de la ciutadania.

En alguns punts, l’opció de l’administració ha estat reduir els límits de velocitat i instal·lar nous radars que es passen el dia fent fotos a les matrícules dels vehicles, que no paren de pagar multes. De fet, hi ha trams de l’AP-7 on els límits de velocitat van canviant constantment, fins al punt que el conductor ja no sap ni on és. Una bogeria! I mentrestant, l’administració va fent caixa. Ja som a l’era dels nous peatges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia