La lectura, peça fonamental per a l'educació dels infants

Els joves i els infants llegeixen menys que fa cinc anys, segons una enquesta encarregada pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil. Aquesta tendència es reforça en la franja dels adolescents. Els lectors de primària són bons lectors, però a mesura que avancen de cursos creix el seu desinterès per la lectura fins arribar a quart d'ESO, on un 60,2% de joves diuen que llegeixen perquè els hi obliguen a l'institut.

Aquesta tendència a abandonar la lectura en l'adolescència és preocupant. Sobretot perquè el jove es troba en un moment en què li cal adquirir unes bases de coneixement que li permetin, poc després, començar la formació superior. I per consolidar aquests fonaments, la lectura és cabdal tant per a la formació humanística com per a la científica. I també com a alternativa o complement en l'oci de la noia o el noi. En aquest terreny, el món dels videojocs i internet, malgrat que també tenen els seus codis narratius i exigeixen comprensió lectora, sembla que arraconen els moments de lleure que, a banda de les lectures acadèmiques, complementen una formació enriquidora. Cal no enlluernar-se per totes les incorporacions tecnològiques que modifiquen els nostres hàbits d'aprenentatge i d'entreteniment. La lectura continua sent la base del coneixement i de desenvolupament de les capacitats d'aprenentatge. Cal, doncs, frenar aquesta tendència d'empobriment cultural i humà per la via de reforçar la lectura a les escoles. I sobretot des de l'àmbit familiar. Els pares d'avui es desviuen per procurar que els seus fills no perdin el tren del consum tecnològic. De la mateixa manera haurien de procurar crear ambients familiars perquè el nen no abandoni el llegir en fer-se gran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.