Estil diferenciador

L'Insignia és el punt de partida per a la nova identitat i el caràcter que Opel donarà als seus cotxes. La versió Sports Tourer en participa plenament i hi afegeix el sentit pràctic de les carrosseries familiars

Des de la seva arribada al mercat, a principis d'aquest any, l'interès que ha generat l'Opel Insignia respon perfectament a la seva consideració de millor cotxe de l'any 2009 a Europa, una distinció que la firma alemanya feia molts anys que no aconseguia. Les xifres parlen per si mateixes: unes 120.000 comandes en el conjunt dels mercats continentals. Cada vegada és més evident que per a Opel aquest model suposa un punt d'inflexió, alhora que defineix l'estètica i el caràcter de marca de què participaran les seves pròximes creacions. I des de la vessant tecnològica també representa una bona base per al desenvolupament de futurs productes, el més immediat dels quals és el nou Astra.

Després del sedan i la berlina, arriba el torn a la versió familiar, que Opel denomina Sports Tourer i que en determinats països acapararà entre el 40 i el 45 per cent de les vendes de l'Insignia. Manté la mateixa distància entre eixos però incrementa la llargada 8 centímetres. I no canvia l'estètica dins l'habitacle, però sí que els ocupants dels seients posteriors tenen el sostre dos centímetres més amunt. La capacitat del maleter arriba als 540 litres en configuració normal i fins als 1.530 amb els seients posteriors plegats. I tant per la mida de la porta com per l'altura respecte del sòl, l'accés és molt còmode.

De moment, més motors de gasolina

El nou estil d'Opel també queda perfectament descrit dins l'ampli i confortable habitacle de l'Insignia, independentment de quina sigui la versió. I la conducció de l'Sports Tourer esdevé relaxada i còmoda –molt en la línia del que insinua aquest cotxe– amb un bon tacte del volant i aplom sobre l'asfalt. Pel que fa als motors, Opel prioritza els de gasolina, amb quatre propulsors, mentre que els dos de gasoil que hi ha actualment tenen altres punts en comú que la cilindrada. A finals d'estiu n'hi haurà un tercer, el 2.0 CDTI amb doble turbo i 190 CV, que, igual que el 2.8-V6 de gasolina, anirà associat a la tracció total. La gamma dièsel anirà creixent i es preveu que a l'octubre arribi el motor que representarà el binomi perfecte entre prestacions i ecologia: el 2.0 CDTI Ecoflex de 160 CV i 136 g/km de CO2 emès.

En l'Sports Tourer, Opel limita a tres els nivells d'acabat –Edition, Sport i Cosmo– i exclou el més senzill, l'Essentia. L'equipament de sèrie comú inclou un complet assortiment d'airbags, controls d'estabilitat i tracció, climatitzador i comandaments de la ràdio al volant. La definició Sport té la suspensió Flex Ride i la Cosmo, climatitzador bizona, sensor de pluja i fre d'aparcament elèctric.

MOTORS DE GASOLINA: 1.8-16V. 1.796 cc. 140 CV i 175 Nm. Consum: 7,7 l / 100 km. Emissions CO2: 182 g/km. 1.6 Turbo. 1.598 cc. 180 CV i 230 Nm. Consum: 7,7 l/ 100 km. Emissions CO2: 181 g/km. 2.0 Turbo. 1.998 cc. 220 CV i 350 Nm. Consum: 8,8 l/100 km. Emissions CO2: 207 g/km. 2.8-V6 Turbo. 2.792 cc. 260 CV i 350 Nm. Consum: 11,2 l/100 km. Emissions CO2: 263 g/km. MOTORS DE GASOIL: 2.0 CDTI. 1.956 cc. 130 CV i 300 Nm o bé 160 CV i 350 Nm. Consum: 5,8 l/100 km. Emissions CO2: 154 g/km. SUSPENSIONS: McPherson/Multibraç. FRENS: Discos ventilats/Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,908/1,858/1,520 m. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 70 litres. PREUS: De 24.642 euros (1.8-16V Edition) a 35.870 euros (2.8-V6 4x4 Cosmo).

Xassís adaptatiu

El sistema Flex Ride ve de sèrie en l'equipament Sport i amb el motor V6 de gasolina. Adapta constantment les variables del xassís electromecànic segons les condicions de la via i l'estil de conducció. Intervé en la duresa dels amortidors, la resposta de l'accelerador, el tacte de la direcció assistida i la intervenció del control d'estabilitat.

Sis marxes

Tots els motors de l'Insignia Sports Tourer van associats a un canvi manual de sis marxes. Opcionalment, els propulsors turbodièsel i els dos més potents de gasolina poden equipar una caixa automàtica, també de sis relacions. En el cas del 2.8-V6, la tracció és l'Adaptative 4x4, opcional per al 2.0 Turbo.

Un ull que ho veu tot

Per un preu de 500 euros, Opel proposa com a opció per a l'Insignia el sistema denominat Open Eye. Reconeix i informa el conductor de tots els senyals de límit de velocitat que va detectant per la carretera i també dels que prohibeixen els avançaments, i els reprodueix en el quadre d'instruments. També adverteix al conductor, en aquest cas acústicament, quan registra un canvi de carril no previst, per distracció o somnolència. Aquest sistema funciona a partir dels 60 km/h mitjançant una càmera de gran angular, alta resolució i petites dimensions, situada entre el parabrisa i el retrovisor interior. Segons quines siguin les condicions d'il·luminació, el sistema pot arribar a llegir els senyals des d'una distància de 100 metres.

També opcional és la nova generació del sistema d'il·luminació adaptativa AFL+, que adapta el raig de llum a les diferents condicions de la via, el trànsit o la zona per on es circula.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.