Fidel a la tradició

La nova generació de Classe E de Mercedes respon amb escreix al que se n'espera. Un cotxe selecte, amb motors més eficients i dotat d'un complet assortiment d'elements de seguretat

En la seva dilatada història, la Classe E de Mercedes s'ha ben guanyat la condició de ser un dels referents en el segment de les berlines de luxe. Ara, en la seva nova generació, manifesta una estètica més moderna gràcies, en gran part, a un frontal en què els anteriors fars de formes ovalades han estat substituïts per uns d'inspiració cubista i que es complementen amb uns vistosos llums de dia (de díodes), situats en la part més baixa del para-xocs.

Amb una plataforma nova i carrosseria un 30 per cent més rígida que la precedent, la nova berlina de la Classe C és només un centímetre més llarga que la seva antecessora, respecte de la qual és més ampla i més baixa (3 i 1 cm, respectivament) i amb 2 cm més de distància entre eixos, que incrementen l'espai interior sense que hagi variat la capacitat del maleter (540 litres). La qualitat dels materials i dels acabats dins l'habitacle i l'alt nivell de confort s'adiuen perfectament amb el que s'espera d'un automòbil com aquest. Opcionalment, Mercedes proposa seients davanters amb reposacaps de confort i funció de massatge integrada al respatller. I també opcionalment es pot substituir la banqueta posterior per dos seients individuals i molt més confortables.

A banda de la completa dotació de seguretat –ens hi referirem més endavant– i els elements de confort, la nova Classe E destaca per la superior eficiència dels seus motors, tots d'injecció directa, d'acord amb el programa Blue Efficiency, que també inclou l'optimització d'altres apartats.

Turbocompressor de dues etapes

La versió 250 CDI del nou Mercedes Classe E hereta el motor de 2.1 litres que la marca alemanya va estrenar amb la Classe C. Es tracta d'un innovador propulsor dotat d'un turbocompressor de dos cossos en línia i que funciona en dues etapes diferents. D'aquesta manera, l'entrega de potència i parell són d'allò més efectives a qualsevol règim. Tant, que quan entra en acció el segon cos –entorn de les 2.500 rpm– fa que la sensació la potència del cotxe sigui superior a la declarada, per la seva resposta enèrgica i capacitat d'acceleració.

De fet, aquest és el motor que obté la millor relació entre prestacions i consum entre els de la nova Classe E. Les seves prestacions milloren les del 3.0-V6 de l'anterior Mercedes E 280 tant en potència com en parell, valors que s'han incrementat en un 7 i un 25 per cent, respectivament, mentre que la mitjana de consum ha baixat un 23 per cent, segons dades oficials.

A banda de l'eficiència del motor, que opcionalment pot anar associat a un molt experimentat i solvent canvi automàtic de cinc relacions (2.457 euros), també cal destacar l'excel·lent treball de l'electrònica que regeix els controls de tracció i estabilitat. Vam tenir ocasió de comprovar-ho en una carretera sinuosa i recoberta de graveta, condicions delicades en les quals aquest automòbil no va mostrar ni la més mínima feblesa i ens va confirmar la sensació de control, seguretat i eficàcia que fins aquell moment havíem experimentat en vies més convencionals.

La denominada línia Avantgarde (3.553 euros), present en la unitat que vam provar, inclou el tren de rodatge Direct Control, que reforça la suspensió adaptativa –de sèrie en tota la gamma– i la fa una mica més ferma, però sense alterar gens ni mica l'elevat nivell de confort propi de la Classe E. És més, opinem que encara incrementa el bon tacte i la confiança que el cotxe transmet al conductor.

MOTOR: 2.143 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció common rail. i sobrealimentat per turbo. POTÈNCIA: 204 CV a 4.200 rpm. PARELL: 500 Nm a 1.600 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. TRACCIÓ: A l'eix posterior. SUSPENSIONS: Multibraç en els dos eixos, amb compensador de capcineig. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,868/1,854/1,465. PES: 1.735 kg. DE 0 A 100 KM/H: 8,2 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 242 km/hora. CONSUM MITJÀ: 5,3 l/100 km. EMISSIONS DE CO2: 139 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 59 litres. PREU: 46.750 euros.

Sentir-se segur

Un dels grans arguments de la nova Classe E és el seu avantguardista equipament de seguretat. I no ens referim només a la completa dotació de coixins de seguretat, el control d'estabilitat o el capó davanter actiu –per protegir els vianants, en cas d'atropellament–, sinó també al fet que l'equipament de sèrie inclou, en tota la gamma, el sistema que mitjançant un seguit de sensors capta i avalua constantment més de 70 paràmetres que poden assenyalar un estat de fatiga del conductor. Opcionalment es pot disposar de llums de regulació automàtica en funció de les condicions del trànsit i segons el tipus de via, frenada automàtica mitjançant sensors de radar, control dels angles morts, indicador de límit de velocitat d'acord amb els senyals de trànsit, sistema de visió nocturna, etc.

Cinc motors

El nou Mercedes Classe E és disponible actualment amb cinc motors diferents. Els turbodièsel 2.1 en variants de 170 i 204 CV i 3.0-V6 (231 CV) i dos de gasolina: 3.5-V6 (292 CV) i 5.5-V8 (388 CV). Els preus, entre 42.100 euros (E 220 CDI) i 75.750 euros (E 500). Passat l'estiu arribaran tres motors més que definiran les noves versions d'accés a la gamma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.