Per gaudir-ne en companyia

A partir d'un vehicle pensat per a la feina, Fiat n'ha fet una derivació d'aspecte juvenil i enfocada a una utilització molt més lúdica, arribant a ser, fins i tot, una alternativa als monovolums

El Qubo és un vistós derivat del Fiorino Combi, que Fiat dirigeix principalment a un tipus de públic de temperament dinàmic i actiu i que es decanta per un model que difereix una miqueta dels monovolums convencionals, especialment en les seves formes, altura del sostre i dels seients –en aquest cas superior– i comoditat d'accés. Nou centímetres més llarg respecte del model del qual deriva, el Qubo es diferencia també del Fiorino per les portes laterals corredisses a banda i banda, la porta posterior única en lloc de la de doble obertura (en aquest cas, opcional) i les terceres finestres laterals. Modificacions que han exigit reforçar l'estructura d'aquest vehicle que comparteix plataforma amb el Grande Punto.

Confortable i amb l'espai interior de cinc places molt ben resolt, el Fiat Qubo acredita una modularitat que possibilita setze configuracions diferents dels seients i, a partir d'aquí, ampliar la capacitat de càrrega des dels 330 litres en configuració normal fins als 2.500 litres. O bé disposar de prou espai per traslladar objectes de fins a 2,5 metres de llargada, ja que el seient davanter de la dreta es pot plegar de manera que, si es vol, quedi a la mateixa altura que la resta del pla de càrrega.

El Qubo 1.3 16V Multijet es comercialitza en dues definicions d'equipament. L'Active disposa d'airbags frontals i laterals, tancament centralitzat i alçavidres davanters elèctrics. El nivell Dynamic costa 899 euros més i hi afegeix elements com ara l'aire condicionat, llums de boira, ajustament en altura del seient del conductor i regulació elèctrica dels retrovisors. En qualsevol cas, el control d'estabilitat és opcional (348 euros), així com el filtre de partícules per al motor, els comandaments de la ràdio al volant, els sensors d'aparcament, la ràdio i CD amb MP3 o el sistema de comunicació Blue & Me.

Bones sensacions de conducció

Les portes laterals corredisses i els seients elevats permeten una accessibilitat excel·lent dins un habitable estèticament agradable i en sintonia amb el disseny i les particulars formes del Qubo. Tot un conjunt que reflecteix de forma prou explícita l'orientació que Fiat dóna a aquest model. El motor és el conegut 1.3 Multijet, el més petit entre els turbodièsel amb injecció directa common rail de la marca italiana i amb distribució per cadena. Un propulsor solvent en prestacions, auster en consum i respectuós amb el medi ambient –sense filtre de partícules emet 119 g/km de CO2– i suficient per moure amb soltesa el Qubo. Empeny amb força tan punt s'acosta a les 1.800 rpm i amb la complicitat d'unes relacions del canvi més aviat curtes, i en les condicions en què el vam provar –només amb el conductor i sense càrrega– respon sense mandra quan es prem l'accelerador i es manifesta elàstic en recuperacions i discret pel que fa al soroll.

Aquesta bona resposta contribueix a fer que la conducció del Qubo sigui agradable. I també hi tenen força a veure els retocs que Fiat ha fet en les suspensions per diferenciar-lo del Fiorino. S'hi nota un aplom correcte, manifesta un bon tacte en els revolts i els passatgers gaudeixen de la comoditat pròpia dels monovolums. Un altre punt destacable d'aquest cotxe és la seva maniobrabilitat, ja que gira completament en menys de deu metres amb 2,8 voltes del volant. Una característica que, igual que la posició de conducció –més similar a la d'una furgoneta que no pas a la d'un monovolum–, hereta del Fiorino, vehicle concebut bàsicament per al transport de mercaderies en nuclis urbans.

MOTOR: 1.248 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa i turbo intercooler. POTÈNCIA: 75 CV a 4.000 rpm. PARELL: 190 Nm a 1.750 rpm. CANVI: Manual, cinc marxes. SUSPENSIONS: McPherson/Eix de torsió. FRENS: Discos de 257 mm / Tambors de 203 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,959/1,716/1.735 m. PES: 1.275 kg. DE 0 A 100 KM/H: 16,5 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 155 km/h. CONSUM MITJÀ: 4,5 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 119 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 45 litres. PREU (Active): 14.471 euros.

Canvi automàtic

Per 1.160 euros es pot disposar del canvi automàtic Dualogic, robotitzat i amb sis marxes, per al motor 1.3 Multijet. Té funció seqüencial i un programa específic per economitzar combustible. Amb aquesta caixa, els frens passen a ser de disc a les quatre rodes.

També gasolina

Tot i que és una opció minoritària en les expectatives de vendes, el Fiat Qubo també es comercialitza amb motor de gasolina, de 1.368 cc, 73 CV i 118 Nm, associat a un canvi de cinc marxes. Es comercialitza només amb l'equipament Active i costa 13.071 euros.

Més vistós

Fiat anuncia per al mes de setembre l'arribada de la versió Trekking, també amb motor 1.3 Multijet. Es diferenciarà per certs elements de la carrosseria i per la suspensió 1 cm més alta i disposarà d'un control de tracció i de frenada basat en el sistema Q2 d'Alfa Romeo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.