Economia

Toldos Mallol vol especialitzar la venda

trasllat · L'empresa ha invertit un milió d'euros per tenir la seu en una nau de Quart gran exposició · La nau tindrà 300 metres quadrats d'exposició, i serà la més gran de tot Catalunya dedicada a aquest sector per al 2011 · Volen que la instal·lació estigui oberta durant la campanya de l'any que ve, al mes de juny

“Una casa sense tendal és com una dona despullada”. A Toldos Mallol, exerceixen l'activitat de “vestir” habitatges i el que calgui, des de 1926. Però l'empresa té molts de plans de futur. La seva direcció, Jaume Mallol, explica que tot i el moment econòmic que es viu, els propers anys són decisius per a la modernització de l'empresa, i un dels grans passos que pensen fer és el trasllat a una nau de 300 metres quadrats, situada a Quart. La nau, explica Mallol, ha d'acollir l'exposició en el sector de tendals més grans de Catalunya, una seu que s'ha d'engegar en la campanya –que és com s'anomena l'estació de feina forta– del 2011. Jaume Mallol hi veu un ventall enorme de possibilitats i s'ha proposat modernitzar l'empresa: “No vull cap empresa carca, vull que sigui més dinàmica”. També diu que això requereix modernitzar la web de l'empresa i oferir serveis per internet: “Vull que el client pugui concertar hora, queixar-se a la web”. Un altre projecte és el personal shopping, un agent de compres personal, aplicat als tendal, és a dir, l'assessorament personalitzat, sobretot per a clients potencials com arquitectes i dissenyadors. Tot i que l'empresa té sis comercials, s'incidirà de manera molt especialitzada en aquests sectors.

El proveïdor encastat

Una estratègia per fidelitzar clients i proveïdors és crear un vincle de col·laboració amb el proveïdor –en aquest cas, de les teles– per poder entrar en el seu sistema informàtic. Això es tradueix en més celeritat a l'hora de servir les comandes pel fet que, mentre s'atén el client, es pot donar l'ordre immediata de tallar una tela a una mida determinada a l'instant. Aquest sistema just in time fa que no sigui necessari tenir estoc de producte al magatzem per poder-lo servir, a més, fer-ho ràpidament. Per això, la xarxa i la telemàtica són tan importants. A l'empresa, però, admeten que això encara els costa de fer entendre a la gent de les comarques de Girona.

Un encàrrec molt curiós

Van fer una comanda per a un bordell. Les activitats de l'empresa estan relacionades amb els inflables, i un dels encàrrecs més curiosos que van rebre va ser la confecció d'un inflable amb formes que suggerien dos pits, mitjançant una lona que s'inflava amb un ventilador al darrere. Els colors emprats eren igual de suggeridors: vermells i roses.

Una de les especialitats de l'empresa són les lones, ja que es fan servir tant per als inflables com per a matalassos de gimnàs. A part, hi ha la venda al detall de tendals per a les finestres i balcons de tota la vida. Això últim és el que en l'argot del sector es designa com a comodity. A més, hi ha l'arquitectura tèxtil feta de veles tensades, fabricades a mida. Aquestes de cap manera no es poden fabricar en sèrie a partir de cap rotlle de lona i, per fer-les, necessiten una enginyeria pròpia. Les estructures d'arquitectura tèxtil poden ser fixes (una vela tensada) o mòbils, que sovint porten motors incorporats, uns motors que es troben al mercat estàndard.

Toldos Mallol abasta diversos sectors i públics, des del públic general fins al comercial, que són empreses de restauració i hostaleria. Té molt de pes, però, el client industrial, ja que demana cortines separadores per a escorxadors, diverses sales de fàbriques, fundes per a màquines i altres comandes fetes a mida, sovint de grans dimensions.

Un dels treballs més importants de l'empresa, si més no per les dimensions, han estat cobrir part del camp de futbol del Girona, a la part dels talussos que hi ha al costat de la gespa. També van fer un envelat que cobria tot el pati d'un col·legi, a més de veles o escenaris per a espectacles.

Últimes novetats

En el sector dels tendals, hi està a punt d'haver transformacions no només a causa de la modernització d'empreses com Mallol sinó també a causa de les novetats relacionades amb el disseny i l'ergonomia, que no paren de sorgir. En aquest sentit, cal destacar novetats com cortines que se subjecten magnèticament i fan estalviar les guies que, a més de ser més pràctiques, són més fàcils de muntar i desmuntar, més netes i més barates. No cal dir que el resultat també és molt més agraït en la part estètica, una de les premisses més importants a l'hora de guarnir els habitatges, que és un factor estretament relacionat amb els clients potencials que l'empresa pretén atraure a parir d'ara.

Molt coneguda a Girona

“Hem fet molta publicitat”, diuen a l'empresa. És un nom molt associat als negocis de Girona, que forma part de la mentalitat col·lectiva. Tanmateix, la dinàmica econòmica actual ha fet que l'empresa hagi canviat aquest hàbit i ho destinen més a internet. A l'empresa, confessen que també tenen ganes de deixar de pagar per sortir a les Pàgines grogues, que és caríssim, són 600 euros l'any, i cada cop menys gent les té com a referent. Si bé el 2009 van destinar cap a 10.000 euros a la publicitat, enguany s'ha reduït a mínims.

Malgrat els temps, difícils, no obliden la responsabilitat social amb els treballadors i intenten fer compatible la feina amb la vida familiar. Això, segons l'empresa, està relacionat amb el fet que els col·laboradors –jo no assalariats– tenen implicació en un projecte conjunt que els incentiva; les tecnologies hi tenen un lloc important.

El producte
Abasta des d'estructures d'alumini fins a arquitectura tèxtil.
1
any
és el que es triga a completar la corba de formació d'un comercial
20
tendals
es col·loquen cada dia a l'estiu


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.