Economia

unió europea

Brussel·les multa a Apple per obstruir la competència al seu servei de música

La sanció arriba als 1.840 milions d’euros

La Comissió Europea (CE) ha anunciat aquest dilluns una multa de 1.840 milions d’euros al gegant tecnològic Apple per imposar des de l’App Store restriccions a competidors del seu servei de música en ‘streaming’, com Spotify, que en la pràctica els van impedir informar usuaris d’iPhone i iPad sobre opcions de subscripció de música més barates fora de l’aplicació.

“Durant una dècada, Apple ha abusat de la seva posició dominant en el mercat per a la distribució de serveis de ‘streaming’ de música a través de l’‘App Store’. És il·legal i ha impactat a milions de consumidors europeus que no han pogut elegir lliurement”, ha explicat la vicepresidenta executiva de la Comissió Europea responsable de Competència, Margrethe Vestager.

Brussel·les, que considera la multa “proporcional als ingressos globals d’Apple” (suposa un 0,5% de la seva facturació anual) i “necessària per a assegurar que dissuadeix”, ha ordenat a l’empresa que lidera Tim Cook que retiri les restriccions als seus competidors i que s’abstingui d’adoptar pràctiques similars en un futur.

Els 1.840 milions d’euros de la multa es componen d’una base calculada sobre la base de les regles europees de competència i d’una suma addicional per a “compensar pel mal no econòmic causat als consumidors i aconseguir la dissuasió”.

“És d’una importància fonamental que fem a Apple rendir comptes per violacions de la llei europea. Si Apple abusa de la seva posició dominant, detectarem aquest comportament il·legal, li posarem fi i castigarem a Apple per això”, ha advertit Vestager en roda de premsa.

Brussel·les ha considerat que Apple posseeix una posició dominant en el mercat perquè l’única forma que tenen els usuaris d’un iPhone o un iPad de descarregar-se aplicacions de música en línia, com per exemple Spotify –que va ser qui va interposar la denúncia en 2019–, és a través de la seva pròpia botiga, l’App Store.

Apple cobra als seus competidors una comissió del 30% sobre els plans de subscripció que ofereixen als usuaris, als quals només han pogut arribar a través de l’App Store, al mateix temps que aquests competidors traslladen el recàrrec de preu als usuaris i converteixen les opcions alternatives en més cares que Apple Music, la mateixa aplicació que ve instal·lada per defecte en els iPhone i iPad.

Brussel·les ha trobat que les normes de l’App Store impedeixen a la competència d’Apple Music informar els usuaris d’iOS sobre els preus de les subscripcions fora de la mateixa App Store o les diferències de preu, incloure enllaços amb el lloc web del servei alternatiu o posar-se en contacte amb usuaris recents per a informar-los de les alternatives.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.