Economia

Units per promocionar la Selva

L’associació Selva Rural activa la reformulació de l’ens de promoció comarcal Selva Turisme per promoure integralment la comarca

Treballa per un lideratge privat amb la participació de les administracions

L’entitat vol créixer i ser més representativa al territori

“Les administracions ens deixen de banda”, sentencia amb contundència la portaveu de l’associació Rural Selva, Maribel Herrera. I és que la trentena de propietaris de cases de turisme rural de l’anomenada Selva interior, i més concretament de l’espai comprès entre l’Espai Natural de les Guilleries, el Parc Natural del Montseny, Hostalric, Sant Martí Sapresa, Osor, Maçanet de la Selva i Santa Coloma de Farners, se senten bandejats i ho exemplifica la responsable de l’entitat amb la promoció de Turisme la Selva. “Tot és costa, la resta és com si no existís”, afirma.

Rere aquesta mateixa queixa, no obstant això, l’entitat hi veu una escletxa de llum. Els membres de la junta rectora han agafat el bou per les banyes. Tenen clar que han de créixer en nombre d’associats i convertir-se en motor de l’associació pública i privada La Selva Turisme. I ho volen fer al costat de les altres associacions i gremis de la comarca per formular una oferta potent.

De fet, Rural Selva vol créixer per ser més representativa de tot el territori selvatà, ara estan molt implantats a la Selva interior i encara més a la zona a redós del Baix Montseny. I, per tant, volen articular una oferta que aplegui cases de turisme rural de la costa i de l’interior.

Si agafen múscul, com estan fent, ja que estan analitzant les candidatures de diversos propietaris de cases de turisme rural, podran reforçar el seu lideratge en la reactivació de La Selva Turisme. L’entitat matisa que aquest lideratge no té res a veure amb el protagonisme, sinó amb les tasques de dinamització.

A hores d’ara, ja disposen de la implicació de quatre associacions i gremis més, tots del sector de l’hostaleria, la gastronomia i el comerç, i ja han posat en marxa iniciatives per fomentar el coneixement mutu i per començar a dissenyar l’estratègia de promoció. Tenen com a model, més enllà de les particularitats del seu territori, altres organismes com ara Turisme Garrotxa, on al costat de la iniciativa privada hi ha la implicació de l’administració, en aquest cas, del Consell Comarcal de la Garrotxa.

Per això i en aquest procés de coneixement mutu i de disseny d’estratègies, recentment, Rural Selva ha dut a terme a Lloret de Mar una jornada de treball amb una trentena d’agents del territori per donar a conèixer l’entitat i les accions realitzades, amb l’objectiu d’afavorir sinergies entre diferents agents turístics de la comarca i els seus territoris limítrofs. La jornada ha consistit en una visita guiada als jardins de Santa Clotilde i la realització d’un tram del camí de ronda pel mateix municipi. Aquestes visites han tingut la col·laboració i el suport de Lloret Turisme. S’ha acabat amb un dinar, en què els participants han compartit punts de vista sobre la promoció integral que es busca.

Entitat jove

L’entitat, amb més de vint anys d’història i que, des de fa relativament poques setmanes, ha engegat una campanya per incrementar el nombre d’associats, ha activat un web per promocionar-se. A causa dels pocs recursos econòmics de què disposa, ja que només té els ingressos de les quotes dels associats, ha hagut de contractar els serveis d’una gestora amb les aportacions de la Diputació de Girona per poder fer tràmits administratius i socials.

Amb aquest nou web, els membres de l’entitat volen donar a conèixer el territori i qui són. Sobretot han posat l’accent en l’aposta que han fet les cases rurals associades per la sostenibilitat i l’economia circular, i hi han afegit que el tracte exquisit als clients és un altre dels eixos en què treballen.

Maribel Herrera detalla que es tracta de negocis familiars i remarca que col·laboren per retenir gent al territori i mantenir endreçat un entorn d’un alt valor natural, paisatgístic i ecològic. “Volem crear marca; de fet, molta de la gent que ens visita se sorprèn dels atractius paisatgístics i patrimonials que hi ha a la zona i les possibilitats d’activitats sostenibles que s’hi poden dur a terme”, indica.

Ocupant territori selvatà, però no a qualsevol preu

L’associació Rural Selva aplega un total de 30 cases de turisme rural i suma un conjunt d’uns 380 llits. Són dades oficials, tot i que, tal com explica el vocal de l’entitat, Lluís Campmajor, ja tenen pràcticament enllestides les gestions –segons ell, són molt estrictes en els requisits que els aspirants assegurin un bon tracte al client, el coneixement del territori i uns equipaments sostenibles– per incorporar noves cases, amb la qual cosa arribaran als 500 llits. L’entitat, doncs, està en un clar procés de creixement. Campmajor afirma que s’han fixat com a objectiu amb les noves incorporacions ampliar la presència a tot el territori de la comarca de la Selva. Ara, estan implantats a l’espai que limita amb el Baix Montseny i les Guilleries i el seu objectiu és estendre’s fins a la plana de Vilobí d’Onyar, la vall d’Amer i Susqueda. I insisteix: “Volem créixer, sí, però no a qualsevol preu. Volem propietaris de negocis de turisme rural amb valors, que coneguin i, per tant, estimin el territori, que apostin per una economia circular, que tractin bé els clients potencials, que respectin l’entorn privilegiat que tenim...” De fet, aquest és un dels objectius principals de les trobades com les que han dut a terme a Lloret de Mar. No en va, Rural Selva preveu continuar organitzant més jornades de treball en altres municipis de la comarca de la Selva, per afavorir la redescoberta del territori. “Som Selva de l’interior, però som de la Selva. Si ens ajudem mútuament, hi guanyem tots. Tots som selvatans”, ha sentenciat Campmajor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia