Economia

Airbnb aposta per la Costa Brava, on l'any passat ja va allotjar 72.000 viatgers

La plataforma de lloguer entre particulars la veu com “una zona estratègica” i busca més “amfitrions” en les segones residències buides bona part de l'any

La plataforma de lloguer d'allotjaments entre particulars Airbnb ha marcat com un dels mercats amb més potencial per créixer la Costa Brava, on l'any passat ja va fer de mitjancera per allotjar 72.000 viatgers, un 118% més que el 2014 (33.000). La majoria, 44.000, durant l'estiu. El fort creixement “natural” –sense que Airbnb hagi fet cap promoció al territori– dels darrers anys, en què cada any s'han duplicat les dades de l'any anterior, i el fet que aquest auge s'hagi fins i tot incrementat aquest any per Setmana Santa –en què ha ajudat a allotjar 3.850 viatgers a la costa gironina– ha fet que la companyia ho consideri una “zona estratègica” i busqui nous “amfitrions” per augmentar encara més l'oferta. Actualment ja hi ha 4.500 amfitrions que ofereixen uns 5.900 allotjaments a la Costa Brava que s'anuncien a la plataforma –un 65% més que un any enrere–, però veuen molt de potencial en les segones residències, ja que la majoria estan buides bona part de l'any. De fet, es calcula que de mitjana a Catalunya les segones residències estan ocupades només tres setmanes a l'any i el 70% no es posen a lloguer la resta de temps per treure'n un rèdit econòmic.

Per ara l'oferta d'Airbnb a la Costa Brava és en un 90% d'habitatges sencers, sobretot apartaments a primera línia de mar o masies i xalets, i només un 10% són habitacions soles. Els amfitrions, que tenen de mitjana 44 anys i són majoritàriament dones (59%), ingressen de mitjana uns 3.000 euros a l'any. Entre les poblacions en què destaca tant l'oferta com la demanda hi ha Cadaqués, Palamós, Lloret, Begur i Calella de Palafrugell. Pel que fa als visitants, són sobretot famílies o grups d'amics, s'hi estan 4,72 dies de mitjana –una xifra més baixa que en altres zones de vacances perquè hi ha moltes escapades de cap de setmana– i són sobretot catalans o francesos. Així, com a principals ciutats d'origen, a més de Barcelona, hi ha París, Tolosa, Montpeller, Lió, Carcassona i les de la Provença.

Un negoci “legal”

Airbnb defensa que és un negoci totalment “legal”, ja que totes les transaccions queden registrades. A més, la plataforma recorda als amos –que es comprometen en inscriure's a complir la normativa– l'obligació de declarar-ho a la renda. També va a càrrec del propietari recaptar la taxa turística. Airbnb és present en 34.000 ciutats de 191 països. Ofereix dos milions d'allotjaments i des que es va crear, el 2008, ha dut 80 milions de viatgers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia