Economia

Alqvimia traslladarà a Olot el magatzem i el laboratori

L'empresa, especialitzada en alta cosmètica, mantindrà la seu a Tortellà

La firma, que enguany fa 30 anys, obre al juny una oficina als Estats Units i consolida la seva presència al mercat asiàtic

L'empresa Alqvimia, especialitzada en alta cosmètica cent per cent natural, ha decidit agrupar la part logística de l'empresa i traslladar-la al polígon de la Canya a Olot, “perquè necessitem més espai”. Actualment l'empresa té el laboratori i les oficines a Tortellà i el magatzem a Besalú. El procés de trasllat, segons el perfumista i fundador de l'empresa, Idili Lizcano, tardarà uns mesos perquè tot i que les naus ja estan fetes “s'han d'adequar”.

Alqvimia celebra aquest any el trentè aniversari “com a pionera en la veta de mercat de la cosmètica natural de luxe” tant a l'Estat espanyol com en l'àmbit internacional ja que és present a vint països d'arreu del món. Entre les previsions de l'empresa en l'àmbit internacional, hi ha obrir una oficina comercial als Estats Units el juny vinent –la primera oficina de l'empresa fora de les comarques gironines– i també consolidar la seva presència en els mercats asiàtics, “un dels mercats més importants en cosmètica arreu del món”. “Alqvimia obté excel·lents resultats en els mercats de Malàisia, Taiwan i el Japó, on recentment hem obert una botiga a l'exclusiu centre comercial de l'Hotel Imperial de Tòquio”, assegura Lizcano. De fet, l'empresa ja fa deu anys que va obrir el seu primer Alqvimia Spa a Hong Kong, un lloc on la marca té un gran prestigi, amb tres botigues, i és present en nombrosos spas d'alt nivell. “El mercat asiàtic és actualment un dels més dinàmics del món, on Alqvimia ha apostat fort”, comenta Lizcano. Aquest any l'empresa té previst obrir les primeres botigues monomarca a la Xina, a Xangai, Chongqing i Chengdu. En la primera fase seran quatre botigues d'un total de deu, previstes entre el 2014 i el 2015.

Pel que fa als Estats Units, l'empresa havia fet diversos intents per entrar en aquest mercat, però “no havíem trobat la fórmula”, diu Lizcano. L'oficina comercial s'instal·larà a Nova York, “amb dues o tres persones”, i “des d'allà ens anirem bellugant”. “Intuïtivament sempre he sabut que aquest serà un dels nostres millors mercats”, explica.

L'assignatura pendent de l'empresa, segons Lizcano, és Europa, “i ara estem fent esforços a França, un mercat molt difícil perquè ells són els reis de la cosmètica”, explica.

Amb motiu del trentè aniversari, Alqvimia també prepara novetats. I és que a Tortellà, molt a prop on tenen les oficines, hi estan construint una botiga i museu amb l'objectiu que el visitant pugui fer un recorregut per la cultura del perfum. A més, l'empresa està adequant can Camps, també de Tortellà, on a partir del setembre programarà cursos “amb la filosofia d'Alqvimia i del nou paradigma”.

LA FRASE

L'asiàtic és un dels mercats més importants en cosmètica arreu del món
Idili Lizcano
PERFUMISTA I FUNDADOR D'ALQVIMIA

LA XIFRA

40%
és l'augment
de vendes que ha tingut l'empresa Alqvimia aquest any. L'empresa té unes 300 referències.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.