Economia

INFRAESTRUCTURES

Unes 70 persones fan talls intermitents a l'N-II contra la MAT a Medinyà

La jornada d'ahir va ser l'inici d'una campanya que es farà aquesta setmana amb concentracions de suport als propietaris expropiats forçosament

Una setantena de persones de la Plataforma No a la Mat van fer talls intermitents al migdia a l'N-II al terme municipal de Sant Julià de Ramis –carretera de Medinyà– per mostrar el seu rebuig davant la construcció de la línia de Molt Alta Tensió i contra les expropiacions forçoses del govern espanyol de finques afectades per la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia. En la jornada d'ahir, dos activistes de la plataforma van escalar una de les torres elèctriques i, després, tots els manifestants van tallar la carretera per entregar fulletons informatius als conductors dels vehicles. Aquest va ser el primer dels actes reivindicatius que es faran aquesta setmana a Sant Gregori (demà), Sant Julià de Ramis (dimecres) i Cervià de Ter (dijous) en suport “a la quarantena de propietaris que no han arribat a acords amb Red Elèctrica” i als “quals se'ls començarà a expropiar forçosament els terrenys”.

El portaveu de la plataforma, Sergi Nuss, va assegurar que protesten per un projecte que s'està duent a terme “acceleradament” i que “no respon a uns interessos de subministrament energètic sinó que es fa perquè les grans companyies elèctriques puguin comercialitzar amb l'energia i vendre-la a Europa o al nord d'Àfrica”. Segons les dades aportades per l'entitat, des de fa deu anys que es va començar a tramitar la MAT, han proliferat noves plantes de producció d'energia que utilitzen cicles combinats. “Aquestes plantes necessiten vendre l'energia, no poden estar parades, però el consum energètic de Catalunya i Espanya aquests darrers cinc anys ha disminuït un 27% i ara a causa de totes aquestes polítiques energètiques tenim el doble de capacitat d'energia instal·lada del que realment consumim”, va dir. Per això, a la Plataforma denuncien que és una “infraestructura innecessària” i asseguren que en diversos punts s'incompleix la normativa de la Generalitat, l'estudi d'impacte ambiental, i aspectes que la direcció General d'Energia i Mines havia dictaminat perquè hi ha “trams que la línia passa a menys de 17 metres d'una casa”.

Les torres ja s'estan construint

La companyia Red Elèctrica va donar a conèixer al setembre passat que aixecaria cap a 75 torres en el tram aeri de la MAT entre Santa Llogaia d'Àlguema i Bescanó durant l'any. En total, en aquest traçat hi haurà unes 115 torres, separades per 500 metres, i les primeres es van començar a fer al mes de setembre. En aquells moments també es va assegurar que es mantenia la previsió que la línia de la MAT entrés en funcionament a principi del 2015 i ressaltava que s'havien signat acord d'expropiació amb el 95% dels propietaris afectats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona