Economia

Creen Terra Pagesa, un distintiu per a productes de venda directa

El sindicat agrari Unió de Pagesos (UP) ha registrat la marca Terra Pagesa per promocionar i donar a conèixer els productes del camp de venda directa. La iniciativa té un doble objectiu, per una banda, garantir l'origen i la qualitat del producte i, per l'altre, permetre que el pagès recuperi marge de benefici ja que avui en dia de molts dels productes que arriben al mercat, el pagès només en percep un 15% del valor final. “Volem ser referents en venda directa i recuperar espais que hem perdut en la cadena de valor”, especifica el responsable d'organització de la UP, Josep Carles Vicente.

Per tal de fer arribar aquests productes al consumidor, el sindicat, amb el suport –sobretot– de la Diputació de Tarragona i també la de Girona, han posat en marxa el portal www.terrapagesa.cat. Es tracta d'un web amb un mapa interactiu de Catalunya dividit en diverses regions en què es permet localitzar tots aquells productes que fan venda directe al consumidor. A través del mapa, també s'accedeix a les fitxes personalitzades de cada pagès, que indica quins productes ven, els preus i si la compra es fa directament a l'explotació, a domicili o si es pot trobar en alguna agrobotiga.

La iniciativa, que de moment es posa en marxa amb una dotzena de productors de les comarques tarragonines, té la voluntat d'ampliar el registre a tota la geografia catalana i no descarta fer un pas més i arribar directament als mercats on tindrien un espai propi. “No es tracta que els botiguers venguin els nostres productes, perquè això ja no seria venda directa sinó que estem negociant amb ajuntaments com els de Tarragona, Valls o Vila-seca per tenir un espai propi al mercat en què el pagès podria vendre el seu producte”, diu Vicente.

La marca Terra Pagesa no s'identifica en cap producte en concret sinó que és per garantir que qui la ven és la mateixa persona que l'ha produït. Més enllà d'emparar tots aquells pagesos que ja fan venda directa de la seva mercaderia, el sindicat agrari també es compromet a assessorar i formar els pagesos que fins ara només canalitzaven el producte a tercers i vulguin afegir-se a la iniciativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga