Gran angular

Treure suc al web per vendre més

Maximitzar els recursos que donen les tecnologies és un aliat per a l'‘e-comerç' però també per a la botiga tradicional

Un estudi d'Ofertia destaca que les eines digitals beneficien el comerç tradicional
Fotos de poca qualitat i una gestió amateur del web taquen
la credibilitat

Internet i les eines digitals no maten el comerç tradicional sinó que li donen aire. Almenys així ho conclou Ofertia, el web especialitzat a rastrejar ofertes en els catàlegs i fullets de les cadenes comercials, a partir d'una enquesta a 9.500 usuaris d'entre 25 i 45 anys. El resultat de la consulta posa en relleu que tres de cada quatre visitants del web d'Ofertia usen els mitjans digitals per informar-se de preus, promocions, ofertes i característiques del producte per, després, acudir a la botiga física a comprar. Ofertia manifesta així que eines pròpies de l'e-comerç (com ara l'exposició de productes a la xarxa) no necessàriament reverteix en una compra en línia i enterra la compra a les botigues de carrer, sinó que, si són ben aprofitades, aquestes eines també dinamitzen el comerç tradicional.

Ara bé, quan és que són ben usades i són realment funcionals? Partint de la base que les xarxes socials i els sistemes de gestió de l'opinió dels clients actuen com a aparador i altaveu i, per tant, tenen influència en el procés de decisió de compra, la Universitat Rovira i Virgili va convocar recentment a Vila-seca una jornada per tractar la correcta gestió del canal en línia per fer vendes.

El debat el convocava la Facultat de Turisme i bona part del públic i dels discursos tenien interès a deixar paleses claus per atraure clientela cap a l'hostaleria i el sector turístic, però, en definitiva, l'optimització de recursos i d'eines digitals per aconseguir atreure l'atenció del client potencial és igualment vàlida per a qualsevol iniciativa relacionada amb la maximització de vendes per comerç en línia o e-comerç.

Amb independència del sector que sigui, es tracta de trobar la fórmula que dóna atractiu suficient a un producte o servei per fer-lo destacar per sobre de la resta i aconseguir, primer, retenir el possible client i, després, motivar-lo a pitjar el botó de comprar.

Fer-ho fàcil.

Ventura Martí és director general de Witbooking, una empresa que opera a l'Estat espanyol i a l'Amèrica Llatina i que es dedica a desenvolupar tecnologia per a l'eficàcia hotelera. Una de les funcions de l'empresa és dotar els hotels d'una imatge digital potent i d'un web atractiu que actuï com un imant per captar públic. En aquest sentit, Ventura Martí destaca que és essencial “l'honestedat. No infravendre el teu producte però tampoc sobrevendre'l”, perquè, resumeix, és allò que s'agafa més aviat un mentider que un coix. Igualment, dóna importància a “ser sintètic i coherent”. Així, exposa la importància de tenir la capacitat per “donar informació ràpidament. Fotos, ubicació o paquets de promocions són més importants que no pas dedicar-se a explicar la història d'aquell negoci”. En referir-se a la coherència, ho fa en el sentit de “si no tens un establiment de luxe, no donis imatge de luxe perquè el client tancarà la pàgina de seguida”. La “professionalitat” és un altre dels aspectes en què posa èmfasi, i ho exemplifica amb el fet que “no serveix tenir un amic o parent que et faci les fotos i un altre que et porti el web”. La pulcritud en els detalls és essencial per donar imatge de professionalitat. Així mateix, diu, és inútil “posar-hi més del que puguis donar. Per què dediques un espai a parlar de notícies del negoci si la darrera notícia que pots donar és del 2010?”. La claredat del missatge i l'agilitat en la navegació són dues premisses essencials per a Fabián González, cap de projectes TIC de l'ITH (Institut Tecnològic Hoteler). Raona que “si no és fàcil, la tecnologia no és vàlida” i insta a aprofitar tot el ventall d'eines tecnològiques que hi ha disponibles “per analitzar i actuar en conseqüència”. Eines que són vàlides per a conductes pròpies, però també per saber com actua la competència i quin impacte té.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga