Economia

Els embotits del Ripollès ja tenen marca pròpia

S'aglutina amb el nom Producte del Ripollès tot l'embotit que es fa a la comarca

L'Associació de Carnissers i Xarcuters del Ripollès, amb el suport de l'àrea de dinamització del sector agroalimentari del Consorci Ripollès Desenvolupament, ha certificat amb la marca Producte del Ripollès els embotits que elaboren els carnissers de la comarca als seus obradors de forma artesana. La certificació s'ha fet a través de l'Entitat d'Inspecció i Certificació de Girona SL.

La idea d'aplegar sota una marca pròpia els embotits que es fan a la comarca es va idear “fa més d'un any”, quan els carnissers del Ripollès van decidir crear una marca només per a la llangonisseta, un embotit típic i molt popular de la zona. La llangonisseta “s'elabora a partir de carn magra de porc que es trinxa amb la màquina de picar, es barreja afegint-hi les espècies i s'emboteix”, segons explica el gremi. Ara, el sector ha decidit fer un pas més i incloure en una sola marca tot l'embotit que elaboren les carnisseries de la comarca: Ca la Magda, Carnisseria Constans, Carnisseria Carles i Mila i Polleria Pineda, totes de Ripoll, a més de la Carnisseria Eva i Germanes, que està instal·lada al supermercat Dia de Sant Joan de les Abadesses.

“Són embotits de gran qualitat, seguint la tradició de generacions anteriors”, va explicar ahir el tècnic agroalimentari del Consorci Ripollès Desenvolupament, Ferran Doliu. Aquests embotits, segons Doliu, són únics per la seva curació artesanal: botifarra blanca, negra, d'ou, de fetge, bufes, bulls, moletes, llangoniseta, llonganissa xoriçada, fuet, xoriç i llom sec, entre altres.

La idea és promocionar el producte del Ripollès i que la gent conegui que és un producte de qualitat. La certificació ha de servir per donar una empenta a l'associació ja que la marca només la poden utilitzar els associats i els establiments que comprin l'embotit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona