Els cellers de la fira Reus Viu el Vi auguren una bona resposta del públic

Reus recupera amb aquesta mostra la seva relació directa amb el món del vi

A les cinc de la tarda d'ahir arrencava la primera edició de la fira Reus Viu el Vi, organitzada per la Cambra de Comerç de Reus i l'Ajuntament, i ho feia amb uns participants engrescats. Aquesta és la primera fira del vi de les DO de les comarques del sud, ja que la fira de Falset només representa les DO del Priorat i el Montsant, i que té l'objectiu de situar Reus en una de les capitals catalanes del vi per la seva situació geogràfica.

Els prop de 60 cellers de les sis DO participants (Catalunya, Terra Alta, Tarragona, Priorat, Montsant, Conca de Barberà) es mostraven molt satisfets amb l'organització de l'esdeveniment, ahir, i consideraven justament que era necessari que es creés una mostra d'aquestes característiques a la capital del Baix Camp. «Ja fa temps que feia falta que a Reus s'organitzés una fira del vi com aquesta, amb un contacte directe amb la gent i els clients, al centre de la ciutat», comentava un dels membres d'Altavins Viticultors de la DO Terra Alta, que afegia que Reus havia de recuperar la imatge de ser una de les llotges del vi. Tot i que els cellers no s'atrevien a fer una estimació de quines podrien ser les xifres a nivell de participació i de venda per la situació econòmica actual, sí que creien que la mostra tindria una molt bona acceptació. «El fet que es faci a la plaça Llibertat i a l'aire lliure és molt positiu. El món del vi atreu cada dia més gent», explicava Francesc Quintana, del Celler de Capçanes, que entenia que «ara cal tenir contacte directe amb el client final, que és el consumidor, perquè la restauració cada dia ens compra menys producte. És necessari que ens coneguin, que puguin provar els nostres vins i que els sedueixin suficientment perquè ens els comprin.»

Ara bé, fins avui a última hora, però, no es podrà fer un balanç real de com ha anat aquesta primera edició de Reus Viu el Vi.

Mil tiquets venuts abans de començar

Un dels senyals que apunten que la fira tindrà una bona resposta del públic és l'èxit que ha tingut la mostra, prèviament, per internet, ja que s'han venut un miler de tiquets per poder fer un tast de cinc vins en la mostra a un preu reduït de sis euros. A més, en cas de no haver adquirit aquest tiquet, es pot comprar a la mateixa fira per vuit euros, i inclou els cinc tastos, una copa, el catàleg dels vins i els cellers presents a la fira i una bosseta per portar la copa.

Les famílies que avui vulguin anar a fer alguns tastets a la fira han de saber que s'ha organitzat un taller per a infants perquè coneguin els orígens del vi, mentre els seus pares poden gaudir dels vins i cellers de Reus Viu el Vi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA