la contra

La unió, remei contra la crisi

La fórmula «getting contacts» de cooperació entre empreses s'estén des del Maresme fins al Vallès Occidental

UN CENTENAR D'ASSISTENTS. La jornada de getting contacts de Sant Quirze del Vallès va reunir gairebé un centenar d'empreses, que van poder pactar com trobar solucions per lluitar contra la crisi a partir de les seves col·laboracions. En la imatge, diversos empresaris reunits.

L'adversitat aparentment no aporta res de positiu, però sí que pot generar solidaritat entre iguals. El corrent de la desgràcia, si tothom rema en la mateixa direcció, és molt més fàcil de remuntar, i aquesta lògica també és aplicable a l'actual crisi empresarial. Això ho té molt clar la firma catalana Summa, que des de fa més d'un any dóna paternitat a la fórmula de cooperació getting contacts. Una iniciativa, aquesta, amb què s'aconsegueix que moltes indústries trobin la solució a part dels seus problemes a partir de recursos que tenien ocults a les naus del voltant i que no havien detectat pel ritme frenètic de cada dia.

Juanjo Villalobos, gerent de Summa i formador personal, va estar un temps fomentant la cooperació empresarial al Perú, i només era qüestió de temps que extrapolés la idea a Catalunya: «El febrer del 2008 encara no es parlava de crisi, però molts empresaris ja l'havien començada a notar. Va ser llavors que se'm va acudir aportar un element de cohesió que permetés dinamitzar el teixit econòmic local, a partir de reunions ràpides en un mateix espai on, a més, es pogués comptar amb el nostre consell.»

La primera jornada de getting contacts es va produir a Montcada i Reixac, a partir d'una trobada casual en un seminari amb el regidor de Promoció Econòmic, Joan Carles Paredes, i ben aviat es va traslladar a nombroses poblacions del Maresme, fins al punt que es va arribar al rècord de participació de 250 persones a Mataró. L'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, que com va destacar l'alcaldessa, Montserrat Mundi, «fa temps que treballa per oferir sinergies a la indústria local, amb iniciatives com ara la creació d'un centre de recursos empresarials a la Masia de Can Barra», va ser el següent que es va afegir a la llista, i més endavant va tenir continuïtat en altres poblacions del Vallès Occidental, com ara Montcada –va repetir un any després–, Sant Cugat i Santa Perpètua de Mogoda. Fins i tot Gavà ampliarà l'expansió territorial d'una iniciativa que, segons els assistents a la reunió santquirzenca, tenia tots els elements per ser molt profitosa. «L'ideal seria repetir cada jornada de semestre en semestre», explica Villalobos, que, a tall d'exemple, a Sant Quirze va aconsellar a una empresa especialitzada en el disseny de forjats i baranes que unís esforços amb altres empreses que es dediquen al vidre, a la fusteria o a la pintura. «És la segona convocatòria a la qual assisteixo, i penso anar a totes. En la primera vaig aconseguir setze contactes», va destacar Emma Gil, directora comercial d'aquesta firma, Embeim, de Castellar del Vallès. En canvi, Vanesa Martínez, directora general de Carinsa, empresa de Sant Quirze dedicada a les creacions aromàtiques, estava més expectant, ja que es tractava de la seva primera participació en una jornada de getting contacts. Tot i això, tenia molt clar que no es podia perdre una oportunitat com aquesta: «Nosaltres sempre estem innovant i buscant propostes entre la indústria catalana per poder tirar endavant projectes en comú», va destacar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona