GERARD BECH

GERENT DE CONSERVES CAN BECH

«Aprofitem totes les oportunitats»

Davant l'actual situació de crisi econòmica, l'empresa Gbech-Conserves Can Bech aposta, com ha anat fent des dels seus orígens, ara fa sis anys, per continuar creixent i expandint-se arreu del món.

–No és una mica agosarat?
–«Som una empresa amb una forta inversió. Sé que avui costa, però en quatre anys hem multiplicat per dotze la facturació. Per això hem de continuar expandint-nos, reforçant tots els distribuïdors.»
–Mirar endavant per no morir?
–«És així. Inicialment fèiem melmelades artesanes entre dos o tres, i ara som quinze. I el pastís és el mateix. Per tot això apostem per la regularitat de subministrament, especialment davant els restaurants. Però, a més, fent un producte amb els mateixos ingredients per oferir un producte sempre igual, amb poca diferència, que es pot aconseguir amb més volum de compra, cosa difícil per a una empresa artesanal. Però després cal tenir un bon equip.»
–Però l'empresa té una plantilla curta, no?
–«Hi ha molta gent autònoma i també tenim serveis externalitzats. Per exemple, no podem tenir un equip financer.»
–Quin és el producte estel·lar que ofereixen?
–«Les figues en almívar és la mare dels ous. I també té molta sortida la melmelada de tomata, com també el precuinat de galta de vedella i l'escalivada, que fem amb una empresa de les Caules, prop de Figueres, que porten en Josep Maria i l'Anna.»
–I té alguna predilecció per algun producte?
–«La compota o melmelada de poma, que vam fer en col·laboració amb El Celler de Can Roca. Aprofitem totes les oportunitats; mai en deixen passar cap. Vam tenir pot temps per fer-la, però érem allà en el moment adequat i amb ganes de ser-hi.»
–Actualment tenen una cartera de més d'un centenar de productes diferents. Tot i això, tenen previst elaborar-ne de nous?
–«En tinc molts. En tinc una llista llarga. Però actualment traiem els nous productes després de meditar-ho molt. Creiem que tot ha de tenir un perquè, és a dir, una sortida comercial. Per això s'ha d'analitzar tot molt bé, com pot ser els pots mínims de sortida, la rotació per no ocupar magatzem...»
–El seu producte no es pot adquirir a qualsevol botiga, sinó més aviat en les que tenen una certa qualitat. Es pot dir que els seus productes són elitistes?
–«Pel preu no considero pas que sigui elitista. Un pot de melmelada costa menys que un paquet de tabac. El que cal saber és si per a la gent és prioritari o no menjar fruita per esmorzar, amb els seus respectius sucres i vitamines. Penso que és una forma més simpàtica d'esmorzar. Penso que, com tot, és una qüestió de prioritzar.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona