Economia

El grup Piaggio desvia cap a Itàlia la fabricació del nou model Rambla de la marca Derbi

Motociclisme

El conseller delegat de l'empresa Derbi, Constantino Sambuy, ha presentat el nou model de moto de 125 i 250 centímetres cúbics de la marca Derbi que es comercialitzarà sota la denominació de Rambla.
El conseller delegat ha assenyalat que aquest model no es fabricarà a la planta de Martorelles (Vallès Oriental) i ha explicat que el grup Piaggio, propietari des del 2001 de l'exmarca catalana Derbi, ha desviat la fabricació a la planta de la localitat italiana de Scorze, prop de Venècia, per les "similituds" de tecnologia amb la línia de producte de la marca Aprilia, també del grup Piaggio.

Constantino Sambuy també ha anunciat que a l'abril es farà el llançament d'un nou model de Derbi de la cilindrada de 50 cc que aquest sí és fabricarà a la planta de Martorelles. Tanmateix, en la línia de 125 cc, Derbi també començarà a fabricar dos nous models, que ja han estat presentats a la fira de Milà del novembre passat. Aquest dos models també es fabricaran a la planta de Martorelles.

El grup Piaggio també fabrica motos de la marca Aprilia i Gilera en la planta de Martorelles, que dins del grup s'ha especialitzat en la fabricació de productes de 50 cc i 125 cc i 'scooters' de línies de fabricació de petites quantitats.

Desacceleració del mercat
En relació amb la desacceleració que s'està registrant en el mercat de l'estat espanyol en les vendes dels models de baixa cilindrada, Sambuy ha tret ferro a la conjuntura espanyola perquè només representa el 25% del mercat de la marca Derbi. El 70% del mercat de l'exmarca catalana està en el conjunt del continent europeu, i un 5% es comercialitza en països de fora d'Europa.

El conseller delegat ha explicat que el factor més essencial que ha comportat la desacceleració de vendes en el mercat espanyol ha estat "condicionat" per la decisió del govern espanyol de pujar fins els 16 anys el permís de conducció de motos de baixa cilindrada.

Per Sambuy aquesta decisió ha estat un "important error" del govern espanyol perquè entre altres coses afecta a un segment d'edat entre 14 i 16 anys on el nombre d'accidents és baix i durant els últims anys estava observant una disminució de la sinistralitat, ha explicat.

Efectes negatius
A més, Sambuy creu que aquesta decisió del govern espanyol comportarà efectes negatius a mig termini atès que es redueix significativament el període de formació i aprenentatge dels futurs motoristes.

La nova Derbi Rambla està previst que es comercialitzi en el mercat europeu, on les vendes d'aquestes cilindrades arriba a 500.000 unitats a l'any, 300.000 per la cilindrada de 125 cc, i 200.000 unitats per les motos de 125 cc.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga