Economia

Casa Tarradellas aposta per ampliar la línia de refrigerats

Consum

La companyia osonenca Casa Tarradellas tindrà enllestida per a finals d'any la nova factoria que ampliarà els quatre centres productius del polígon Mas Galí de Gurb i en la qual, com ja s'havia avançat, invertirà 30 milions d'euros i crearà 100 nous llocs de treball.

El projecte respon a la necessitat d'ampliar la capacitat de producció en la línia de productes refrigerats que tenen en la farina la base de la seva elaboració.
Actualment, aquesta firma familiar catalana és líder al mercat estatal en el segment de pizzes refrigerades, "una activitat en la qual encara tenim recorregut per créixer", admet Miquelina Saborit, directora de màrqueting i portaveu de Casa Tarradellas.

Aquesta categoria de producte, que es complementa amb els quiches i els sandvitxos, aporta ja el 55% de les vendes de Casa Tarradellas, que van arribar als 510 milions d'euros el 2007, després d'un creixement anual del 8,5%.

No obstant això, el nou espai productiu ha de permetre introduir la marca Tarradellas en noves categories de producte, sempre que es treballin amb la farina com a base i puguin arribar refrigerats al consumidor. És en aquest sentit en què està treballant el departament de recerca i desenvolupament de productes de la companyia, sota la direcció d'un dels membres de la segona generació de la família Tarradellas i format per deu persones.

Alimentant aquesta àrea també hi ha un equip de quaranta persones més amb tasques dins de l'àrea de qualitat, "una de les màximes de la companyia que, entre altres certificacions, ha aconseguit la ISO 22000, que regula tots els àmbits de la seguretat alimentària", recalca Saborit.

D'altra banda, l'elaboració de càrnics, que de fet va ser la que va donar origen al grup el 1976, aporta el 45% del negoci, amb els embotits llescats, patés i el famós fuet Espetec.

Tradició i superació
La filosofia de la companyia s'ha basat sempre "en el respecte a la tradició artesanal i l'afany de superació" que s'ha palesat en un esforç inversor constant i en l'aplicació de sistemes de fabricació que garanteixin la qualitat, per la qual cosa els equips tècnics de la firma treballen conjuntament amb els fabricants de maquinària que precisen utilitzar. "S'ha de tenir en compte -destaca Miquelina Saborit- que partim de la construcció d'una marca i això vol dir fer poques coses però molt ben fetes".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona