Economia

Cuina catalana contra l'atur

Restauració

No és habitual trobar una empresa que, enmig de la crisi, estigui pensant en l'expansió. I més quan es tracta de pimes, les més afectades per l'actual conjuntura a causa del seu volum reduït, segons alguns estudis recents.

"Els moments de crisi són moments d'oportunitats", explica el gerent d'Àpats Food, Ramon Carner. Aquesta empresa de menjar preparat de Sant Feliu de Codines ha decidit expandir el seu negoci a través de les franquícies amb un missatge clar a la gent sense feina: "És un bon moment".

Tot i que la franquícia no va dirigida només a aturats sinó a tothom "que li agradi la cuina i vulgui tenir un negoci familiar", Carner anima aquells que no tenen feina a obrir una alternativa "que té futur".

Àpats Food té en propietat dues rostisseries: una a Sant Feliu de Codines, nascuda l'any 1968, i una altra al mercat de la Boqueria de Barcelona. No obstant, la Rostisseria Ramon ha esdevingut una marca i Àpats Food distribueix plats cuinats a multitud d'establiments de tot Catalunya.

L'èxit dels seus plats cuinats és el que l'ha portat a plantejar-se la possibilitat d'obrir franquícies, la primera de les quals s'inaugurarà a principis del mes de març a Premià de Mar.

Carner explica que l'emprenedor que ha apostat per la rostisseria en aquest municipi del Maresme "el van fer fora de la feina i va decidir capitalitzar l'atur i obrir el seu negoci".

L'objectiu de Carner és obrir deu franquícies aquest any, tot i que no el preocupa assolir l'objectiu sinó que les que s'obrin siguin projectes sòlids i coherents amb el que és i ha estat la Rostisseria Ramon des dels inicis.

Projecte madurat
L'empresa Àpats Food porta dos anys treballant en el projecte de les franquícies. Carner relata que el negoci necessitava créixer i tenia dues opcions: anar a la gran distribució o optar per les franquícies. Després d'estudiar les dues opcions, van decidir-se per la segona: "Entenem que hi ha un forat en el mercat per a la rostisseria popular, a un preu just i amb una presentació acurada", explica Carner.

Per això, no volen ser ni una mena de fast food ni un lloc de delicatessen, sinó un servei de plats catalans "de tota la vida i de temporada". Per Carner, la clau de la millor relació qualitat-preu és cuinar amb productes de temporada. La inversió que cal per obrir la franquícia és de 85.000 euros i es pot amortitzar en un any.

Els establiments funcionaran a partir de la xarxa de distribució d'Àpats Food, que portaran els plats cuinats a totes les botigues tal com fan ja actualment amb alguns establiments.

En el cas dels pollastres a l'ast, un dels grans èxits de la rostisseria, "arriben calents a les botigues" perquè es manté la temperatura en el trajecte. Tot pensat per oferir els millors plats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona