Economia

economia

Inicien l’avaluació ambiental de l’estació del TAV a l’aeroport

La proposta passa per allargar les vies de la instal·lació tècnica de la línia d’alta velocitat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha començat l’avaluació ambiental per a l’estudi informatiu de l’estació del TAV que hi haurà a l’Aeroport de Girona - Costa Brava. Segons recull l’ACN, aquest procés es culminarà amb la tramitació de la declaració d’impacte ambiental i permetrà l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu, un pas previ a dissenyar la nova infraestructura. L’expedient planteja que l’estació del TAV es faci en el terme municipal de Vilobí d’Onyar a través de la prolongació de les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en la via d’alta velocitat i que passa molt a prop de l’aeroport de Girona. A més, es construirà una passarel·la per a vianants que connectarà l’estació de trens amb la terminal aeroportuària.

Després de tancar el procés d’informació pública, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha iniciat l’avaluació ambiental de l’estació dl TAV que es projecta a l’aeroport de Girona. Es tracta d’una infraestructura que s’inclou dins del Pla Director de l’Aeroport de Girona - Costa Brava amb l’objectiu de connectar aquest aeroport i el de Barcelona amb un tren d’alta velocitat que tindrà un trajecte de 40 minuts. Això permetria guanyar en competitivitat entre les dues infraestructures aeroportuàries en un moment en què l’aeroport del Prat està arribant al límit de la capacitat operística i el de Girona està reactivant l’activitat.

Ara, el tràmit ambiental que inicia el Ministeri de Transports derivarà en la declaració d’impacte ambiental necessària per tancar l’estudi informatiu i avançar en el disseny de la nova estació. En aquest sentit, el projecte que planteja l’Estat espanyol és construir una estació del TAV en el terme municipal de Vilobí d’Onyar, a 600 metres de l’aeroport de Girona.

En concret, l’estudi planteja prolongar les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en el corredor d’alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa i la construcció d’un edifici en la situació més propera a l’aeroport. Es tracta de la segona alternativa que es presentava a informació pública que l’estudi informatiu publicat a finals de març ja preveia com a la “millor” opció. La connexió entre l’aeroport i l’estació de tren es farà amb una passarel·la per a vianants que uneix la terminal gironina amb el vestíbul de l’estació del TAV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona