Economia

Sergi Ferran

Responsable de màrqueting de l'empresa Biodrops

“Els nostres envasos permeten eliminar plàstic dels abocadors”

A Biodrops es preguntaven: com pot ser que una cosa que fem servir cinc segons trigui 500 anys a desaparèixer? Per això, van desenvolupar envasos sostenibles, segon premi BBVA a la innovació empresarial

Han estat finalistes, guanyadors del segon premi BBVA a la innovació empresarial a les comarques de Tarragona. Què suposa aquest reconeixement per a l’empresa?

És molt important perquè és, precisament, la manera de reivindicar la feina que hem fet durant anys per desenvolupar el producte que ara hem tret al mercat.

Per què és especial el vostre producte respecte al producte tradicional?

Nosaltres fabriquem amenities per a hotels i, amb la nostra obsessió per la sostenibilitat, hem acabat produint uns envasos de gel i xampú que els hotels posen a disposició dels clients amb la particularitat que es desfan dins l’aigua. D’aquesta manera eliminem una gran part d’envasos de plàstic dels abocadors.

Com se us va acudir crear aquest producte biodegradable?

La pregunta que ens fèiem era: com pot ser que una cosa que utilitzem durant cinc segons trigui 500 anys a desaparèixer del planeta? I buscant una resposta a aquest maldecap vam evolucionar els nostres envasos fins a aconseguir un envàs biodegradable i totalment respectuós amb l’entorn i el nostre medi ambient.

Què feu, a més de xampús i gels en aquests envasos?

Fem una gamma que inclou el gel, el xampú i un oli corporal. Però estem treballant per ampliar-la amb la crema de mans i el dentífric i el nostre objectiu és que aquests productes estiguin disponibles per al màxim nombre d’hotels, ja que la major part del plàstic que generem no es recicla i acaba en abocadors, als rius o al mar. I els hotels fan servir moltíssims envasos per garantir que els seus clients tinguin a disposició aquests productes.

Com responen els hotels quan els expliqueu que heu dissenyat i produït aquest envàs sostenible per a ells?

La majoria responen molt bé. De fet, cada vegada hi ha més consciència de la necessitat de preservar l’entorn i el medi ambient.

Heu notat diferències entre la rebuda que teniu en hotels de Catalunya o l’Estat espanyol i hotels del centres o del nord d’Europa?

Cada vegada hi ha més consciència a tot arreu, tot i que al nord d’Europa ja fa anys que donen valor a aquest tipus de producte. A Holanda, per exemple, tenim un distribuïdor molt especialitzat en aquest tipus de producte sostenible, però aquí, a Catalunya i a la costa espanyola cada vegada hi ha més clients que valoren aquests productes. Això fa millorar la reputació dels establiments que fan aquesta aposta perquè quan els hotels posen plaques o separen la brossa el client no ho veu, però quan fa servir els nostres xampús o gels i l’envàs es desfà ho nota i això permet transmetre un missatge molt potent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona