Economia

estats units

El sindicat UAW amplia la seva vaga de l’automoció a una planta de Stellantis a Michigan

Les aturades involucren ja a més de 40.000 membres d’aquest sindicat i també afecten centres de producció i distribució de peces de General Motors i Ford

El sindicat United Acte Workers (UAW) ha anunciat aquest dilluns que 6.800 treballadors de la planta d’acoblament que Stellantis posseeix a Michigan s’uneixen a la vaga que mantenen en altres 44 centres de treball d’aquesta mateixa empresa, de General Motors (GM) i de Ford des del passat 15 de setembre.

Les aturades, que involucren ja a més de 40.000 membres de la UAW en la primera vaga simultània dels tres grans fabricants d’automòbils dels Estats Units, implicarà ara els responsables del muntatge de la camioneta més venuda de Stellantis, el model RAM-500, ha detallat UAW en un comunicat.

Stellantis compta amb els “majors ingressos i marges de benefici”, però està encara “per darrere de Ford i General Motors” en les demandes dels seus treballadors sobre “augment salarial, retribució dels treballadors temporals i conversió a jornada completa”, segons el sindicat.

El moviment es produeix pocs dies després que el president de la UAW, Shawn Fain, detallés les propostes actuals dels fabricants d’automòbils, destacant les deficiències de l’oferta de Stellantis.

El sindicalista va criticar llavors el discurs pronunciat dilluns pel president executiu de Ford, Bill Ford, en el qual el besnet del fundador de la companyia va advertir que les demandes de la UAW poden provocar el tancament de plantes i amenacen la supervivència de l’empresa. “(Bill Ford) Va dir que si els treballadors obtenen la seva part de justícia econòmica haurà de tancar plantes com Rouge (el centre de producció de vehicles elèctrics de Ford)”, va manifestar Fain.

Fain va reconèixer que les tres empreses han fet propostes que milloren les condicions econòmiques i laborals a nivells que no s’havien aconseguit mai, però va afegir que la raó és que “el llistó estava molt baix” i que les companyies encara tenen diners per a continuar millorant les seves ofertes.

La vaga va començar el 15 de setembre amb una aturada en tres plantes de muntatge de Michigan, Missouri i Ohio. Des de llavors s’ha estès a set plantes de muntatge i 38 centres de distribució de peces en 22 estats.

L’11 d’octubre, la UAW va iniciar una nova fase de la vaga en llançar aturades sorpresa contra la planta de camions de Ford, situada en l’estat de Kentucky, on 8.700 membres de la UAW van abandonar els seus llocs de treball sense preavís.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga