Economia

Cues quilomètriques a la Ronda Litoral i la C-58 en la segona marxa lenta de transportistes contra la ZBE

Uns 200 camions se sumen a la convocatòria: “L’única solució que ens donen és canviar el vehicle i és inviable”

La segona marxa lenta de transportistes contra la Zona de Baixes Emissions (ZBE) ha provocat aquest dilluns a la tarda cues quilomètriques de fins a 6 quilòmetres a la C-58 i d’uns 5 quilòmetres a la Ronda Litoral, en sentit Besòs.

Uns 200 camions s’han sumat a la convocatòria com a protesta per la prohibició de circular per Barcelona i altres municipis de l’àrea metropolitana a partir de l’1 de gener del 2022. “L’única solució que ens donen és canviar el vehicle i per a moltes famílies i autònoms això és inviable. Estem parlant d’una inversió de 100.000 a 150.000 euros”, ha apuntat el portaveu de la protesta contra la ZBE, Iván Caro.

El sector preveu que fins a 7.000 camions i vehicles pesants deixaran de circular per la ZBE. “Ens veiem obligats a fer aquesta protesta perquè les administracions no ens fan cas. Tot i això, lamentem haver de causar molèsties als ciutadans amb aquesta marxa lenta per la Ronda Litoral”, ha comentat Caro. “Al juny es va instaurar una moratòria de mig any per, suposadament, fer una negociació per trobar una solució. Falta un mes per acabar i no ens han dit res”, ha criticat el portaveu dels camioners contra la ZBE.

Els transportistes afectats –amb vehicles anteriors al 2006– demanen l’homologació de filtres i catalitzadors per reduir els contaminants dels camions i poder seguir circulant, amb l’objectiu d’evitar haver d’adquirir camions pesants nous. “La solució no ha de passar per canviar els camions. A favor del planeta sí, però també en contra de perdre la nostra feina”, recalquen des del sector.

“L’Ajuntament de Barcelona ha tret la normativa abans de la solució i que els filtres estiguin llestos i homologats. Ens ha posat en un greu problema”, ha reiterat Caro. “Demanem que s’allargui la moratòria més enllà de l’1 de gener del 2022. Que es puguin homologar els filtres, així complir la normativa i contaminar menys”, ha insistit el portaveu dels transportistes contra la ZBE, que alerta de “problemes d’abastiment” a Barcelona i àrea metropolitana si 7.000 camions no poden circular de cop. “Jo que tinc 60 anys m’he de canviar el vehicle i gastar-me un dineral per treballar-ne només cinc? Si tampoc em donaran cap crèdit per fer-ho”, s’ha preguntat en veu alta Máximo Blázquez, un dels camioners participants en la marxa lenta.

A banda de la protesta d’aquest dilluns, els transportistes preveuen fer una tercera marxa lenta aquest dimecres 24 de novembre, i també a la tarda de 18 a 20 h. Finalment, també han anunciat una altra concentració de rebuig a la ZBE el 4 de desembre al carrer Aragó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Lloguers impagables

Barcelona

Els lloguers dels ‘expats’

Barcelona
estats units

La xarxa social de Donald Trump es dispara un 54% en el seu primer dia en borsa

barcelona
ECONOMIA

Sabadell lidera l’acompanyament perquè les empreses no tanquin per manca de relleu

SABADELL
unió europea

La UE acorda eximir els petits agricultors de sancions i controls mediambientals

barcelona

Ajudes per plantes de biogàs a les petites i mitjanes explotacions

vilobí d’onyar
estat espanyol

El govern espanyol compra un 3% de Telefónica a través de la SEPI

barcelona
TURISME

Més reserves per Setmana Santa i amb més antelació a la demarcació de Barcelona

BARCELONA
economia

Boeing canvia de direcció

barcelona