Economia

Les companyies aèries van operar durant la temporada d’estiu un 58% dels vols equivalents al 2019

ALA espera que el 2022 sigui l’any de la consolidació de la recuperació tot i que depèn de moltíssimes variables”

Les companyies aèries van operar durant la temporada d’estiu un 58% menys dels vols que en el mateix període del 2019. Així ho ha explicat aquest divendres en una roda de premsa per fer balanç de l’estiu i analitzar les perspectives per a l’hivern el president de l’Associació de Línies Aèries (ALA), Javier Gándara, que ha afegit que l’ocupació a les aeronaus s’ha situat força per sota, amb un 42% respecte al 2019.

Segons Gándara, l’associació espera que els índexs d’ocupació millorin en els pròxims mesos i que el 2022 sigui l’any de la consolidació de la recuperació i aquesta s’assoleixi “a poder ser” el 2023, i si no el 2024. No obstant això, ha admès que dependrà de “moltíssimes variables que poden fer que les expectatives es trunquin”.

Pel que fa a les perspectives de cara a aquest hivern (de novembre a finals de març), Gándara ha comentat que s’han programat prop d’un 2% més de vols respecte a la temporada del 2019, fins a superar els 670.000. “Són molt bones notícies”, ha assenyalat el president de l’associació, que ha confirmat que el trànsit s’està començant a recuperar sense oblidar però, les “incerteses”, com l’evolució de la pandèmia o l’aparició de noves variants.

No obstant això, l’ocupació de les aeronaus encara es troba uns 20 punts per sota respecte al 2019, quan de mitjana els avions anaven al 85% aproximadament de la seva capacitat. En 2020, aquest percentatge es va reduir fins al 65% i des de l’inici d’aquest any ha crescut fins al 68% de mitjana.

Gándara ha explicat que en els darrers mesos l’ocupació ja s’ha enfilat al voltant del 70% i ha comentat que davant un escenari de reducció de la demanda, les aerolínies treballen en dos escenaris: operar només les rutes més denses o “maximitzar la connectivitat” amb les que tenen menys freqüències. La majoria de companyies s’ha decantat per aquesta darrera i això ha fet que s’hagin recuperat més del 80% de les rutes anteriors a la pandèmia.

Amb tot, el president de l’ALA, entitat que representa el 85% de les companyies que operen a Espanya, espera que aquest any que ve sigui el de la consolidació de la recuperació, tot i que també dependrà de molts factors, com l’evolució de la pandèmia i de l’oferta i la demanda, entre d’altres. “Ara mateix no sabem amb certesa quants passatgers volaran al desembre”, ha assenyalat Gándara.

En la roda de premsa, Gándara ha tornat a posar sobre a la taula la necessitat d’abordar la implantació d’un cel únic europeu per evitar les congestions de l’espai i amb això els retards. “Els nivells de puntualitat es tornen a acostar perillosament als del 2019”, ha advertit Gándara, que ha remarcat que és una qüestió que preocupa les aerolínies de cara a l’estiu que ve.

El president de l’Associació de Línies Aèries també ha augurat que l’aeroport del Prat tornarà a patir retards un cop es recuperi el trànsit aeri, en 2023 o 2024, i ha pronosticat que caldrà tornar a posar en marxa un altre pla BCNaPUNT per mitigar aquests endarreriments. Gándara ha recordat des del primer moment l’entitat ha defensat la necessitat d’ampliar el Prat, no només per convertir-lo en un hub, sinó sobretot perquè “estava saturat algunes hores del dia”. “Aquesta ampliació permetria més resiliència i més capacitat per assumir els retards”, ha comentat, després de l’experiència dels estius anteriors a la pandèmia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona