Economia

L’Automobile tanca avui la primera edició postcovid amb uns 300.000 visitants

L’organització qualifica “d’èxit absolut” el saló i creu Barcelona “ha donat la cara”

La fira ha acollit 22 marque i s’hi han presentat 18 primícies, moltes de les quals de cotxes elèctrics i híbrids endollables

El saló Automobile Barcelona tanca aquest diumenge la seva primera edició postpandèmia amb una xifra estimada de 300.000 visitants.  Des de Fira de Barcelona destaquen que el saló és “el tret de sortida” d’un calendari firal “intens” i creuen que el certamen surt “reforçat” de cara a l’any vinent.

Malgrat que les dades contrasten amb els volums previs a la crisi de la Covid-19 –el 2019 van visitar-lo més de 800.000 persones-, l’organització qualifica la fira “d’èxit” i creu que la seva celebració “consolida la tornada a la normalitat” del sector.

“El saló ha estat un èxit absolut”, ha afirmat el president de l’Automobile, Enrique Lacalle. “Barcelona ha respost massivament a la seva crida i els passadissos s’han omplert d’apassionats del motor, de compradors potencials i de professionals”, ha reivindicat. Lacalle ha contraposat l’“èxit” de l’Automobile amb el saló de Munic, que “ha tingut menys marques”, i el de Ginebra, que “no obre les portes fins 2023”. “Barcelona ha donat la cara”, ha sentenciat. En declaracions a Catalunya Informació, Lacalle no ha descartat que al final de l’última jornada de la fira s’arribi a la xifra de 350.000 habitants.

“Hem aconseguit el que semblava impossible gràcies a l’esforç de tots. I com hem fet els darrers 102 anys, Automobile ha estat la millor plataforma per contribuir a impulsar la indústria i un futur sostenible“, ha afegit Lacalle.

En la mateixa línia, el director de l’Automobile, José Miguel García ha remarcat que el saló barceloní és “la primera gran fira amb públic a Europa després de la pandèmia”. “Creiem que Barcelona ha respost de meravella”, ha celebrat.

García ha posat en valor les 18 primícies de models presentats en l’edició i el fet que la majoria de públic hagi pogut provar les prestacions que l’electrificació aporta al món de l’automòbil. Sobre els resultats del saló 2021 com a plataforma comercial, ha valorat que “algunes marques han aconseguit més vendes que el 2019”, abans de la Covid.

El recinte de Montjuïc de la Fira ha estat l’aparador per als últims models i novetats de les 22 marques presents -Alpine, Baltasar, BMW, Cupra, Dacia, DFSK, Ford, Hispano Suiza, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Lotus, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Smart, Subaru, Suzuki i Volvo-, que han presentat 18 primícies, una mundial i una altra europea.

Ricard Zapatero, membre del comitè executiu de Fira Barcelona, ha considerat que l’Automobile ha representat “la primera gran fita per a Barcelona” després del pitjor de la pandèmia. Segons ell, el saló ha permès “tornar a connectar amb la ciutadania” i “ha estat un èxit tant per al sector com per a la ciutat”.



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona