Economia

Seat i els sindicats acorden que l’ERTO afecti entre 482 i 1.276 treballadors al dia

La multinacional redueix la producció davant de l’escassetat de semiconductors

Seat i els sindicats han acordat aquest dijous un ERTO per reduir la producció davant de la manca de semiconductors que afectarà entre 482 i 1.276 treballadors de tota la companyia al dia.

A la planta de Martorell, l’expedient podrà implicar que deixin de treballar, com a màxim, entre 322 i 1.076 persones al dia, segons la disponibilitat de semiconductors. Així, la línia 1 reduirà mig torn de producció, passant de 2,5 torns a 2 diaris, la línia 2 operarà segons la disponibilitat de semiconductors amb els 3 torns habitual, 2,5 o 2, i la línia 3 funcionarà amb normalitat.

L’empresa i els treballadors han pactat que Seat millori la prestació d’atur als afectats per l’expedient. Els que optin per fer formació, podran mantenir el 100% del sou.

L’expedient afecta la globalitat de la plantilla de Seat, unes 11.300 persones, excepte els majors de 55 anys i els treballadors que no hagin generat dret a rebre una prestació d’atur.

L’ERTO estarà vigent des del 27 de setembre fins al 30 de juny, i el gruix d’afectats diaris es cobrirà, en primer lloc, amb voluntaris. Les places que no es puguin cobrir es completaran de forma rotatòria entre la plantilla.

Segons ha explicat Seat, la demanda dels seus models ja arriba als nivells previs a la pandèmia, i per això es vol intentar fabricar el màxim nombre de vehicles que permeti la disponibilitat de semiconductors. D’aquí que l’expedient inclogui una forquilla diària d’afectats que oscil·li entre els 482 i els 1.276 treballadors.

De fet, la xifra de 482 afectats es correspon a l’escenari que permetria tenir els tres torns a la línia 2, mentre que els 1.276 es corresponen a la situació més extrema, que implicaria reduir a dos els torns de la línia 2. La mateixa línia també podria operar amb dos torns i mig. La línia 1 sempre funcionarà, durant l’ERTO, amb dos torns en comptes de dos i mig, i la línia 3 es mantindrà sempre intacta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Rússia

Rússia augmenta un 82% els ingressos per la venda de petroli i gas el 2024

barcelona
unió europa

La CE exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals

barcelona
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona