Economia

Puigneró: “Farem l’aeroport més verd d’Europa”

El vicepresident del Govern obre la porta a restringir l’accés a l’aeròdrom dels avions més contaminants en un futur

El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha volgut fer palès el seu compromís amb el medi ambient després d’anunciar l’acord per l’ampliació de l’aeroport del Prat, que suposarà envair l’espai protegit de La Ricarda.

En una entrevista a Catalunya Ràdio, el també conseller de Polítiques Digitals i Territori s’ha compromès a reduir “al mínim” l’afectació de les actuacions sobre el territori i ha assegurat que l’aeròdrom serà “el més verd d’Europa”.

En aquest sentit, Puigneró no només ha parlat de les àrees naturals protegides, sinó que ha valorat la possibilitat de reduir la contaminació als accessos i ha obert la porta a restringir l’accés dels avions més contaminants en un futur.

“La lluita contra el canvi climàtic és una lluita de tots; si no assolim els objectius, serà un fracàs”, ha subratllat Puigneró, tot recordant que qualsevol actuació al Prat haurà de rebre el vistiplau de la Comissió Europea.

Per altra banda, el vicepresident del Govern ha fet una crida a les veus que s’oposen al projecte per “treballar junts”, tot remarcant la “importància” que suposa l’ampliació de l’aeroport per al conjunt de l’economia catalana.

“Qui es vulgui oposar al projecte ho haurà d’explicar; [...] tothom hi haurà de posar de la seva part”, ha comentat.

Per Puigneró, l’ampliació del Prat era una qüestió “irrenunciable” i confia que, gràcies a l’acord, Barcelona deixarà de ser un aeroport low-cost per ser un aeroport “de valor afegit”.

“Un dels grans problemes de l’economia catalana és que, per arribar al país, s’han de fer escales; i quan has de fer escales, perds competitivitat”, ha subratllat.

Finalment, també ha valorat positivament que s’hagi donat llum verda a establir noves connexions d’alta velocitat amb els aeroports de Girona i Reus per fer que Catalunya sigui “un país molt més competitiu”.

En aquest cas, Puigneró ha recordat que les actuacions a la xarxa ferroviària es completaran entre els anys 2022 i 2026, període en què s’hauran de dur a terme el projectes fixats en el Document de Regulació Aeroportuària (DORA).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

ERC, Comuns i la CUP es comprometen a convalidar la regulació dels lloguers de temporada

barcelona
Economia

El turisme internacional s’enfila fins als 3,3 milions el primer trimestre de 2024

Barcelona
CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses