Economia

Economia

Ryanair planteja acomiadar uns 3.000 treballadors per fer front a la crisi del coronavirus

L’aerolínia de baix cost avisa trigarà almenys mig any a retornar l’import dels vols cancel·lats per la pandèmia

Michael O’Leary considera “il·legals” les ajudes que alguns estats donen a les aerolínies de bandera

Ryanair prepara una reestructuració per afrontar els efectes de la crisi del coronavirus que pot suposar prescindir de 3.000 treballadors, l’equivalent al 15% de la plantilla. En declaracions a la cadena britànica BBC, el director executiu de la companyia aèria, Michael O’Leary, ha detallat que la retallada de llocs de treball afectaria sobretot pilots i tripulants de cabina. A més, no descarta que hi hagi una reducció de fins al 20% per a la resta del personal. A més, el procés podria comportar el tancament d’algunes bases de l’aerolínia de baix cost irlandesa.
O’Leary ha defensat que aquestes retallades són “el mínim” que necessiten per “sobreviure els propers 12 mesos”. No obstant això, ha avisat que si en el futur no es troba una vacuna per al coronavirus SARS-Cov-2 (Covid-19), “en el futur és possible que haguem d’anunciar més retallades i més profundes”.
El conseller delegat de Ryanair ha avançat que donaran més detalls dels plans de l’empresa l’1 de juliol.
D’altra banda, l’empresari s’ha compromès a retornar l’import de tots els bitllets cancel·lats arran de la pandèmia, però ha avisat que poden trigar fins a 6 mesos a fer efectius aquests reemborsaments. O’Leary ha justificat que la companyia treballa per processar 25 milions de devolucions amb un personal reduït. En qualsevol cas, ha insistit que “qui vulgui una devolució en efectiu, rebrà un reemborsament en efectiu”.
Ryanair estima que l’aturada de l’activitat aèria a Europa com a conseqüència de la pandèmia li repercutirà en unes pèrdues de més de 100 milions d’euros al primer trimestre de l’any, i encara més durant el segon. O’Leary ha explicat que l’aerolínia de baix cost tenia uns 4.000 milions d’euros de liquiditat en el moment que va irrompre el Covid-19 que ara intenta “gestionar intel·ligentment” per poder sobreviure com a empresa.
En aquest sentit, ha criticat els ajuts que alguns països europeus estan fent a les aerolínies de bandera, com Alemanya amb Lufthansa, França amb Air France o Itàlia amb Alitalia. O’Leary ha qualificat “d’il·legals” aquests ajuts estatals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Maneres d’abordar el fracàs

Conseller d'empresaris, expert en lideratge, jove líder europeu (2013-2014) i ambaixador empresarial de Catalunya (2012-2015)

Detenen tres pagesos gironins per les destrosses als pous de l’Alt Empordà

FIGUERES
SALT

Commerzbank posa a la venda l’Espai Gironès per 140 milions d’euros

SALT
economia

Es preveu una campanya de fruita de pinyol “correcta” tot i una caiguda de la producció

Lleida
ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona